Εφαρμογή τηλεδιασκέψεων Zoom
Υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης για χρήση από διδάσκοντες και φοιτητές-
Πληροφορίες
Κατηγορία: Τηλεκπαίδευση & Συνεργασία
Η εφαρμογή Zoom επιτρέπει τη διεξαγωγή εξ αποστάσεως διαλέξεων για τις ανάγκες μαθημάτων μέσα από ένα φιλικό περιβάλλον σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Online Αίτηση
-
Προϋποθέσεις
Η σύνδεση στην υπηρεσία για τον διοργανωτή προϋποθέτει να γίνεται με τον ιδρυματικό λογαριασμό. Δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός για τους συμμετέχοντες (π.χ. φοιτητές).
Διοργανωτές μπορούν να είναι:
- είτε μέλη ΔΕΠ, οπότε η διάρκεια της τηλεκπαίδευσης είναι απεριόριστη,
- είτε άλλα μέλη του ΑΠΘ οπότε η διάρκεια δεν μπορεί να ξεπερνά τα 40 λεπτά.
-
Οδηγίες
Κατεβάστε την εφαρμογή Zoom από την ιστοσελίδα https://zoom.us/download και συμβουλευθείτε τις οδηγίες που βρίσκονται στην ενότητα Εγχειρίδια αυτής της ιστοσελίδας.
Επιπλέον, για πληροφορίες σχετικά με το πλήθος των συμμετεχόντων και τις άδειες Zoom που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συμβουλευθείτε την ιστοσελίδα Οδηγίες διοργάνωσης εκδήλωσης μέσω Zoom.
-
Κανονισμός
Το ΚΗΔ ενδέχεται να προχωρήσει σε ανάκληση αδειών που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί για διάστημα δύο μηνών, εάν αυτό κριθεί σκόπιμο για την κάλυψη τρέχουσων εκπαιδευτικών αναγκών.
-
Αντιμετώπιση Προβλημάτων
1. Προσπαθώ να συνδεθώ σε δωμάτιο εξέτασης και παίρνω το παρακάτω μήνυμα:
Τι πρέπει να κάνω;
Αυτό συμβαίνει επειδή το δωμάτιο εξέτασης από τον διοργανωτή έχει ρυθμιστεί με τρόπο που δεν ενδείκνυται. Θα πρέπει να άρει περιορισμούς που σχετίζονται με το email domain των χρηστών που συνδέονται στο δωμάτιο.
2. Προσπαθώ να συνδεθώ με τον ιδρυματικό μου λογαριασμό στο Zoom από την επιλογή Sign in with SSO και όταν δίνω το authgr ως Company domain δεν αποκρίνεται το κουμπί Continue. Πώς μπορώ να προχωρήσω;
Ελέγξτε ποιος είναι ο προεπιλεγμένος πλοηγός (deafult browser) στον υπολογιστή σας. Αν είναι ο Opera τότε θα πρέπει να τον αλλάξετε καθώς δεν υποστηρίζεται (https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362023-System-requirements-…).
3. Αντιμετωπίζω πρόβλημα με την κάμερα ή το μικρόφωνό μου όταν συνδέομαι στο Zoom. Που μπορώ να βρω σχετική βοήθεια;
Για την κάμερα συμβουλευθείτε την ιστοσελίδα https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/202952568-My-Video-Camera-Isn-t-Working. Αν έχετε υπολογιστή με Win10 δείτε και την ιστοσελίδα https://support.microsoft.com/el-gr/help/4468232/windows-10-camera-microphone-and-privacy. Τέλος, δείτε τα προτεινόμενα διαγνωστικά εργαλεία στην ιστοσελίδα https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/202920719-Meeting-and-phone-statistics.
-
Συχνές Ερωτήσεις
-
Έχω δημιουργήσει Zoom Meeting και θέλω να το μετατρέψω σε Zoom webinar. Υπάρχει η δυνατότητα;
Αρχικά, θα πρέπει να υποβάλετε την Αίτηση παραχώρησης προσωρινής άδειας Zoom Webinar, καθώς οι άδειες Zoom Webinar που διαθέτει το ΚΗΔ είναι περιορισμένες. Θα ενημερωθείτε για τυχόν έλλειψη διαθεσιμότητας.
Το Zoom Meeting μπορεί να μετατραπεί σε Zoom Webinar διατηρώντας τον ίδιο σύνδεσμο συμμετοχής στη συνεδρία που δημιουργήθηκε.
Οδηγίες για τη δημιουργία και διαχείριση ενός Zoom Webinar θα βρείτε στα εγχειρίδια της ιστοσελίδας της υπηρεσίας https://it.auth.gr/el/academicSupport/zoom.
-
Συχνές ερωτήσεις για θέματα ασφάλειας μιας συνεδρίας - Zoom
- Πώς προγραμματίζω μία ασφαλή τηλεδιάσκεψη;
- Πώς ενημερώνω τους συμμετέχοντες για την είσοδο στη συνεδρία;
- Ποιές είναι οι ρυθμίσεις ασφαλείας εντός της τηλεδιάσκεψης;
- Μπορώ να απενεργοποιήσω με μία επιλογή τα μικρόφωνα των συμμετεχόντων και τις κάμερες;
- Πώς μπορώ να απενεργοποιήσω τη δυνατότητα διαμοιρασμού οθόνης (screen sharing) για τους συμμετέχοντες;
- Μπορώ να εξασφαλίσω ότι θα εισέλθουν στην τηλεδιάσκεψη μόνο μέλη του πανεπιστημίου;
- Πώς μπορώ να απενεργοποιήσω το chat μεταξύ των συμμετεχόντων;
- Πώς ενεργοποιώ το waiting room;
- Μπορώ να απενεργοποιήσω τη δυνατότητα σημείωσης/annotate για τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια διαμοιρασμού οθόνης;
- Μπορώ να απενεργοποιήσω τη δυνατότητα μετονομασίας για τους συμμετέχοντες;
- Μπορώ να αφαιρέσω έναν συμμετέχοντα και να απαγορεύσω την επανασύνδεσή του;
-
Zoom διδάσκοντες - Πώς βλέπω τους συμμετέχοντες σε μια συνεδρία;
Μπορείτε να δείτε τους συμμετέχοντες στη συνεδρία ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
- Συνδεθείτε στο περιβάλλον https://authgr.zoom.us
- Επιλέξτε από αριστερά Reports > Usage
- Κάντε αναζήτηση με βάση την ημερομηνία της συνεδρίας/εξέτασης.
Στο παράθυρο που εμφανίζεται πατήστε Show unique users ώστε να βλέπετε μία φορά κάθε συμμετέχοντα (αν συνδέθηκε μία φορά σε δωμάτιο αναμονής και μετά στο κύριο δωμάτιο ή σε επιμέρους δωμάτια τότε εμφανίζεται πολλές φορές ένας συμμετέχοντας.)
Δείτε τα στοιχεία σύνδεσης που εμφανίζονται. Με User Email της μορφής authgr_ XXXXXΧΧΧ εμφανίζονται όσοι συνδέθηκαν με SSO με χρήση του ιδρυματικού τους λογαριασμού.
Από το κουμπί Export μπορείτε να κάνετε εξαγωγή σε Excel τους συμμετέχοντες. -
Zoom διδάσκοντες - Πώς διενεργώ μία ψηφοφορία (poll) στο Zoom;
Αν θέλουμε να συλλέξουμε απαντήσεις σε ένα ερώτημα με ψηφοφορία αξιοποιούμε τη λειτουργικότητα Polls. Είναι διαθέσιμη επιλογή στη γραμμή εργαλείων του Zoom.
Μας δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε εκείνη την ώρα μία ψηφοφορία.
Υπάρχουν σχετικές οδηγίες στο βίντεο της ιστοσελίδας https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/213756303-Polling-for-Meetings.Σε περίπτωση που δεν εμφανίζεται η επιλογή Polls βεβαιωθείτε ότι έχετε εισέλθει σε μία συνάντηση από τις προγραμματισμένες που έχετε στο μενού Meetings της εφαρμογής Zoom και δεν ανοίγετε το προσωπικό σας δωμάτιο από την επιλογή New Meeting. -
Zoom διδάσκοντες - Εκ παραδρομής αφαίρεσα έναν συμμετέχοντα από την επιλογή Remove και τώρα δεν μπορεί να εισέλθει ξανά. Πώς μπορεί να συμμετέχει στη διάλεξη;
Η υπηρεσία Ζoom «θυμάται» αν στην τρέχουσα συνεδρία μας έγινε remove ένας συμμετέχων όταν είναι ανενεργή η επιλογή "Allow removed participants to rejoin" στη σελίδα ρυθμίσεων https://authgr.zoom.us/profile/setting. Θα μπορεί να εισέλθει μόνο από άλλη συσκευή στην ίδια συνεδρία. By default η προαναφερόμενη ρύθμιση είναι ενεργή για τις άδειες Zoom που αποδίδονται στα μέλη του ΑΠΘ. Σε επόμενες συνεδρίες ακόμα και αν είναι ίδιος ο σύνδεσμος του "δωματίου" θα μπορεί να εισέλθει ο συμμετέχων από οποιαδήποτε συσκευή.
-
Zoom διδάσκοντες - Με ποιον λογαριασμό πρέπει να κάνω είσοδο για να διοργανώσω τηλεδιάσκεψη;
Η είσοδος πρέπει να γίνει από την επιλογή στο παράθυρο εισόδου του Zoom Sign In with SSO δίνοντας ως Company Domain το authgr, ώστε να χρησιμοποιήσουμε τον ιδρυματικό μας λογαριασμό.
-
Zoom διδάσκοντες - Υπάρχει χρονικό όριο στην τηλεδιάσκεψη;
Όχι, δεν υπάρχει όριο εφόσον ο διοργανωτής είναι μέλος ΔΕΠ.
-
Zoom διδάσκοντες - Πόσα άτομα μπορούν να εμφανίζονται ταυτόχρονα σε μία οθόνη του Zoom;
Το Zoom έχει όριο στο πλήθος των εικονιδίων (thumbnails) που εμφανίζονται σε μία οθόνη και αντιστοιχούν στους συμμετέχοντες. Σε μία οθόνη μπορούν να εμφανίζονται μέχρι 49 εικονίδια, ενώ οι υπόλοιποι που τυχόν υπάρχουν θα εμφανίζονται σε επόμενη σελίδα της οθόνης. Ωστόσο υπάρχει δυνατότητα να γίνεται απόκρυψη των εικονιδίων των συμμετεχόντων που έχουν κλειστή κάμερα από την επιλογή Participants (https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360021921032-In-Meeting-Controls).
-
Zoom διδάσκοντες - Πόσα ταυτόχρονα Meetings με το Zoom μπορώ να προγραμματίσω με την άδεια που έχω;
Οι άδειες που έχει προμηθευτεί το ΑΠΘ δίνουν δυνατότητα σε κάθε host να διενεργεί 2 meetings ταυτόχρονα σε διαφορετικές συσκευές (https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/206122046-Can-I-Host-Concurren...)
-
Zoom διδάσκοντες - Πώς μπορώ να δω αν έχω άδεια για Meetings με το Zoom και πόσοι μπορούν να είναι οι συμμετέχοντες;
Στη σελίδα https://authgr.zoom.us/profile βλέπουμε στην ενότητα Account αν έχουμε την άδεια Licensed για απεριόριστη χρονική διάρκεια διαλέξεων και πόσοι μπορούν να είναι οι συμμετέχοντες (300 ή 500).
-
Zoom διδάσκοντες - Πόσα άτομα μπορούν να συμμετέχουν σε μία εξ αποστάσεως διάλεξη με το Zoom;
Στη διάλεξη μπορούν να συμμετέχουν έως και 300 άτομα εφόσον διοργανωτής είναι μέλος ΔΕΠ. Κατ'απαίτηση μπορεί να αυξηθεί το όριο στους 500 συμμετέχοντες.
-
Zoom διδάσκοντες - Τι πρέπει να περιέχει η πρόσκληση που θα στείλω στους συμμετέχοντες και ποιες είναι οι οδηγίες συμμετοχής;
Πρέπει να περιέχει τα παρακάτω στοιχεία του δωματίου:
- τον σύνδεσμο του δωματίου της διάλεξης, π.χ. https://authgr.zoom.us/j/922231079?pwd=Q0lQNDN4V2FqSFE3ZTB3NElBR2VqQT0
ή
- την ταυτότητα του δωματίου (Μeeting ID), π.χ. 922 231 123 και
- τον κωδικό (Password), π.χ. 003725.
Επίσης, θα είναι χρήσιμο, ειδικά την πρώτη φορά, να στείλουμε στους συμμετέχοντες και τις οδηγίες συμμετοχής https://it.auth.gr/manuals/zoomparticipant/. -
Zoom διδάσκοντες - Μπορώ να προσθέσω Alternative host σε μία συνεδρία μου στο Zoom;
Η δυνατότητα αυτή υποστηρίζεται στη συνδρομή του ΑΠΘ μόνο από το διαχειριστικό περιβάλλον https://authgr.zoom.us. Στην προγραμματισμένη μας συνεδρία επιλέγουμε Edit/Επεξεργασία και στο πεδίο Alternative host προσθέτουμε το id του συνδιοργανωτή ο οποίος πρέπει απαραιτήτως να έχει άδεια από το ΑΠΘ για απεριόριστης χρονικής διάρκειας διαλέξεις με το Zoom. Το id του ο συνδιοργανωτής μπορεί να το δει για να μας το γνωστοποιήσει από το προφίλ του στο Zoom https://authgr.zoom.us/profile στο πεδίο Sign-In email. Όλη η διαδικασία, περιγράφεται αναλυτικά στο εγχειρίδιο για τον ορισμό Alternative Host σε ένα Meeting / Webinar.
-
Έχω δημιουργήσει Zoom Meeting και θέλω να το μετατρέψω σε Zoom webinar. Υπάρχει η δυνατότητα;
-
Εγχειρίδια
- Οδηγίες διοργάνωσης και διεξαγωγής μίας εκδήλωσης μέσω Zoom
- Διεξαγωγή εξ αποστάσεως διάλεξης με το Zoom
- Διαχείριση δωματίου εξ αποστάσεως διάλεξης με το Zoom
- Zoom Client - Ενημέρωση στην τελευταία έκδοση
- Live Streaming ενός Zoom Meeting / Webinar
- Zoom Webinar - Δημιουργία
- Zoom Webinar - Διαχείριση
- Διεξαγωγή εξ αποστάσεως συνεδρίας για τις ανάγκες εξετάσεων
- Διαχωρισμός συμμετεχόντων σε δωμάτια
- Εξαγωγή συμμετεχόντων
- Zoom Reports - Εξαγωγή
- Δυνατότητες Registration / Branding / Polling σε ένα Meeting
- Eνεργοποίηση δυνατότητας Language Interpretation
- Μεταγλώττιση στο Zoom με την εφαρμογή Live Transcribe
- Zoom Whiteboards - Δημιουργία
- Τελετή ορκωμοσίας
- Συμμετοχή σε εξ αποστάσεως διάλεξη - φοιτητές
- Οδηγίες συμμετοχής σε εξ αποστάσεως συνεδρία με ταυτοποίηση