Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ
Η υπηρεσία Ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες που διαθέτουν Ιδρυματικό λογαριασμό ΑΠΘ, να έχουν την προσωπική τους θυρίδα email και να λαμβάνουν και να αποστέλουν ηλεκτρονικά μηνύματα. Παράλληλα, προσφέρει πλήθος λειτουργιών για την ικανοποίηση όλων των πιθανών αναγκών, όπως δυνατότητα αυτόματης προώθησης, μηχανισμό anti-spam, ψευδοδιευθύνσεις, ομαδικές θυρίδες email κ.α.
Η πρόσβαση στη θυρίδα μπορεί να γίνει από κάθε είδους συσκευή, είτε μέσω εφαρμογής είτε μέσω της ιστοσελίδας webmail.auth.gr
Να έχετε ενεργό ιδρυματικό λογαριασμό στο ΑΠΘ.
Για να διαχειριστείτε το email σας μπορείτε να συνδεθείτε στο περιβάλλον webmail.auth.gr ή να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα δημοφιλή λογισμικά ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email clients) όπως Windows Mail, Mozilla Thunderbird, Mail.app. Δείτε τα σχετικά εγχειρίδια που βρίσκονται στο δεξί μέρος αυτής της ιστοσελίδας.
Mπορείτε να βρείτε πληροφορίες για την πληρότητα χώρου της προσωπικής σας θυρίδας μηνυμάτων από το περιβάλλον διαχείρισης του ιδρυματικού σας λογαριασμού accounts.auth.gr. Στο ίδιο περιβάλλον μπορείτε να ενεργοποιήσετε προώθηση των μηνυμάτων σας σε άλλη ηλεκτρονική διεύθυνση (π.χ. yahoo, gmail κτλ).
Εάν “γεμίσει” η θυρίδα σας, ΔΕΝ θα δέχεστε νέα μηνύματα και αυτά θα επιστρέφονται στους αποστολείς τους, μέχρι να ελευθερώσετε χώρο.
Όταν η θυρίδα εισερχομένων σας πλησιάζει το όριο, λαμβάνετε εγκαίρως προειδοποιητικά μηνύματα που περιέχουν οδηγίες για να ελευθερώσετε χώρο.
Για την ασφαλή λειτουργία της η υπηρεσία ηλ. ταχυδρομείου προστατεύεται από αυτόματα σύστηματα antivirus και antispam. Τα συστήματα αυτά φράσσουν κατά το δυνατό τη διακίνηση μηνυμάτων με ιούς, κακόβουλο λογισμικό ή μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος. Σε κάποιες περιπτώσεις ενδέχεται να φράσσονται και μηνύματα με συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτό των ιών, όπως π.χ. αρχεία Office με μακροεντολές. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα μηνύματα επιστρέφονται στον αποστολέα τους, ο οποίος θα πρέπει να αποστείλει τα μηνύματα με διαφορετική μέθοδο (π.χ. encrypted zip).
Το email σας μπορεί να είναι ενεργό όσο είναι ενεργός ο ιδρυματικός σας λογαριασμός.
Οι όροι χρήσης της υπηρεσίας εμπίπτουν στον Κανονισμό λειτουργίας του δικτύου δεδομένων του ΑΠΘ.
Οι όροι δημοσίευσης των προσωπικών στοιχείων κάθε χρήστη ιδρυματικού λογαριασμού υπόκεινται στον κανονισμό της Υπηρεσίας Καταλόγου ΑΠΘ.
Αν για διάστημα 6 μηνών δεν χρησιμοποιείτε την υπηρεσία Ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενώ δεν έχετε ενεργοποιήσει προώθηση μηνυμάτων, τότε μπορεί να απενεργοποιηθεί αυτόματα και τα παραληφθέντα ως εκείνη τη στιγμή μηνύματα να διαγραφούν.
Σε κάθε λογαριασμό email υπάρχει η θυρίδα AUTH-MAIL/news στην οποία αναρτώνται νέα της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Ο όγκος των μηνυμάτων αυτού του φακέλου δεν προσμετράται στο διαθέσιμο χώρο της θυρίδα σας.
Το προτεινόμενο και πιο απλό περιβάλλον διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι το webmail.auth.gr.
Εναλλακτικά, είναι δυνατή η χρήση των περισσότερων από τα δημοφιλή εργαλεία διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail clients) σύμφωνα με τα εγχειρίδια της υπηρεσίας email.
Στη σελίδα https://accounts.auth.gr παρέχεται περιβάλλον διαχείρισης του λογαριασμού σας, στο οποίο μπορείτε να ενεργοποιήσετε την προώθηση μηνυμάτων σε όποια διεύθυνση επιθυμείτε (η πρόσβαση γίνεται χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης του ιδρυματικού σας λογαριασμού. Η προώθηση των ηλεκτρονικών μηνυμάτων μπορεί να γίνεται:
Το πρόγραμμα διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας δίνει τη δυνατότητα να υπογράψετε και να κρυπτογραφήσετε e-mails, αφού εισάγετε στο πρόγραμμα το πιστοποιητικό σας ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ και συγκεκριμένα στο εγχειρίδιο Εισαγωγή προσωπικού Ψηφιακού πιστοποιητικού σε mail client που βρίσκεται δεξιά. Ενεργοποιώντας την επιλογή υπογραφής των μηνυμάτων θα μπορείτε να στέλνετε κάθε μήνυμα υπογεγραμμένο. Για να κρυπτογραφήσετε ένα e-mail θα πρέπει να έχετε το πιστοποιητικό του παραλήπτη αποθηκευμένο στον υπολογιστή σας για να χρησιμοποιήσω το δημόσιο κλειδί του κατά την αποστολή. Η εύρεση και αποθήκευση των πιστοποιητικών άλλων χρηστών μπορεί να γίνει μέσα από την υπηρεσία εύρεσης πιστοποιητικών από την Αρχή Πιστοποίησης κι Εξουσιοδότησης των Ακαδημαϊκών κι Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA).
Προτείνεται να χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία https://filesender.geant.org/ όπου θα πρέπει να επιλέξετε για σύνδεση το "Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης" και να συνδεθείτε χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του ιδρυματικού σας λογαριασμού.