Η υπηρεσία Φιλοξενίας Ιστοχώρων Μονάδων παρέχει την δυνατότητα φιλοξενίας δυναμικών ιστοσελίδων σε μονάδες και υπηρεσίες του πανεπιστημίου καθώς και δράσεις που σχετίζονται με το ΑΠΘ.
Η υπηρεσία παρέχει μόνο την φιλοξενία του ιστοχώρου σε servers της ΜΨΔ ενώ η διαχείριση του ιστοχώρου και του περιεχομένου του είναι ευθύνη του χρήστη.
Η υπηρεσία προσφέρει:
Η υπηρεσία χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Parallels Plesk η οποία προσφέρει πολλές δυνατότητες μέσα από ένα φιλικό περιβάλλον χρήσης.
Σε κάθε ιστοχώρο ορίζεται ο υπεύθυνος ιστοχώρου κι ο τεχνικός διαχειριστής:
Επισημαίνεται ότι η ΜΨΔ δεν υποστηρίζει την τεχνική διαχείριση του ιστοχώρου, παρέχει μόνο την φιλοξενία του σε servers της υπηρεσίας.
Η χρήση της υπηρεσίας προϋποθέτει την πλήρη συμμόρφωση του υπεύθυνου και του διοικητικού διαχειριστή με τον Κανονισμό Λειτουργίας Φιλοξενίας Ιστοσελίδων Μονάδων.
Ο διοικητικά υπεύθυνος της μονάδας την οποία αφορά ο ιστοχώρος (υπεύθυνος του ιστοχώρου) υποβάλλει την αίτηση
Εάν επιθυμείτε να λειτουργήσετε μέσα στο δίκτυο του ΑΠΘ ιστοχώρο με δικτυακό όνομα εκτός του χώρου ονομάτων “*.auth.gr”, δείτε εδώ τις σχετικές οδηγίες.
Εάν επιθυμείτε την απόδοση ψευδοδιεύθυνσης (alias ή CNAME) για κάποιον Η/Υ δείτε εδώ τις σχετικές οδηγίες.
Για την ευκολότερη πρόσβαση των τεχνικών διαχειριστών δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης μέσω:
Οι ιστοχώροι υπομονάδων και δράσεων του ΑΠΘ φιλοξενούνται για τρία χρόνια. Ο υπεύθυνος του ιστοχώρου, αφού ενημερωθεί με e-mail για την επικειμενη λήξη του, μπορεί να αιτηθεί την παράταση της φιλοξενίας.
Τα περιεχόμενα καθε φιλοξενούμενου ιστοχώρου διατηρούνται για ένα χρόνο από τη λήξη της φιλοξενίας του.
Για την παροχή της υπηρεσίας απαιτείται η πλήρης και ανεπιφύλακτη συμμόρφωση των υπευθύνων και των διαχειριστών των φιλοξενούμενων ιστοχώρων του ΑΠΘ με τους παρακάτω όρους.
Ο υπεύθυνος κάθε ιστοχώρου αναλαμβάνει τη διοικητική ευθύνη για τη λειτουργία του ιστοχώρου και οφείλει να:
Διαχειριστής κάθε ιστοχώρου είναι ο τεχνικός στον οποίο ο Υπεύθυνος ιστοχώρου έχει αναθέσει την λειτουργία και συντήρηση του περιεχομένου του. Ο διαχειριστής οφείλει να:
Οι διαχειριστές της ΜΨΔ θα εκτελούν ενέργειες συντήρησης φροντίζοντας:
Μέχρι στιγμής δεν έχει χρειασθεί να περιορισθεί ο ρυθμός μετάδοσης ή ο αριθμός των ταυτόχρονων συνδέσεων με τον εξυπηρετητή, αλλά είναι πυροσβεστικό μέτρο που λαμβάνεται όταν για παράδειγμα ένας εξυπηρετητής δέχεται επίθεση DoS/ DDoS.
Αυτό το σφάλμα οφείλεται στις εξ' ορισμού ρυθμίσεις της php στον εξυπηρετητή. Για να επηρεάσετε την τιμή αυτής ή και άλλων παραμέτρων της php μπορείτε να δημιουργήσετε στον υποκατάλογο httpdocs ένα αρχείο με όνομα .htaccess μέσα στο οποίο θα δίνετε νέες τιμές στην παράμετρο της php που επιθυμείτε. Στο παραπάνω πρόβλημα μας θα έπρεπε το αρχείο να περιέχει τις παρακάτω γραμμές:
vim .htaccess
# Maximum size of POST data that PHP will accept.
php_value post_max_size 15M
# Maximum allowed size for uploaded files.
php_value upload_max_filesize 15M
# Maximum execution time of each script, in seconds
php_value max_execution_time 120
# Maximum amount of time each script may spend parsing request data
php_value max_input_time 60
# Maximum amount of memory a script may consume (128MB)
php_value memory_limit 128M
Ένας άλλος τρόπος να το κάνουμε αυτό είναι μέσα από ένα αρχείο php (π.χ. wp-config.php) να δώσουμε τις οδηγίες προς την php με τα εξής ορίσματα:
<?php
set_time_limit(0);
ini_set(”upload_max_filesize”,30);
Για να δείτε το τρέχον επιτρεπόμενο μέγεθος μπορείτε να εκτελέσετε την εντολή :
echo ini_get(”upload_max_filesize”);
?>
Υπάρχει δυνατότητα απεγκατάστασης της εφαρμογής σας μέσα από το διαχειριστικό περιβάλλον επιλέγοντας, Applications->Manage Installed Applications πατάτε το remove.δίπλα από την εφαρμογή που θέλετε να καταργήσετε.
Ο χώρος που διατίθεται σε κάθε ιστοχώρο αναφέρεται στην κεντρική σελίδα των ιστοχώρων μονάδας. Αν εμφανιστεί ανάγκη που δικαιολογεί την αύξηση του διαθέσιμου χώρου πρέπει να γίνει αίτημα πρός τη ΜΨΔ.
Για να δείτε τα αρχεία καταγραφής μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κονσόλα διαχείρισης αφού συνδεθείτε επιλέγοντας : Websites & Domains->Show Advanced Operations->Logs. Στην λίστα που εμφανίζεται με τα διαθέσιμα αρχεία καταγραφής (log files), του εξυπηρετητή υπάρχουν δύο τύποι / κατηγορίες : σφαλμάτων (error_logs) και πρόσβασης (access_logs), επιπλέον τα αρχεία καταγραφής για να είναι πιο διαχειρίσιμα μπορεί να είναι ομαδοποιημένα είτε με την ημέρα ή τον μήνα. Οπότε για να δείτε τα πιο πρόσφατα σφάλματα επιλέγετε τον τύπο (error logs) και το αρχείο που δεν έχει καμία κατάληξη. Στα αρχεία καταγραφής μπορεί να δείτε εγγραφές όπως η παρακάτω:
[Tue Sep 01 21:07:39 2009] [error] [client 85.72.248.201] File does not exist: /var/www/vhosts/xxxxx.web.auth.gr/httpdocs/agd_005_en.html
κάτι τέτοιο πρέπει να σας εφιστήσει την προσοχή ότι υπάρχει ένας σπασμένος σύνδεσμος (broken link)