Αποθηκευτικός χώρος ομάδων
Αποθηκευτικός χώρος για κοινή χρήση από μια κλειστή ομάδα χρηστών-
Πληροφορίες
Κατηγορία: Υπηρεσίες cloud
Η υπηρεσία παρέχει την δυνατότητα ανταλλαγής κι αποθήκευσής αρχείων σε ένα κοινόχρηστο δικτυακό αποθηκευτικό χώρο, διευκολύνοντας την συνεργασία διοικητικών υπηρεσιών κι ερευνητικών ομάδων του ΑΠΘ.
Ο αποθηκευτικός χώρος ομάδων παρέχεται σε δύο υποδομές:
files.auth.gr: αποθηκευτικός χώρος για διοικητικές υπηρεσίες
archives.auth.gr: αποθηκευτικός χώρος για ερευνητικές ομάδες ή μεγάλο όγκο δεδομένων (π.χ. ≥ 1 ΤΒ)Τα κύρια χαρακτηριστικά της υπηρεσίας είναι τα ακόλουθα:
- 50Gb διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος (με δυνατότητα επέκτασης κατόπιν αιτήματος)
- καθημερινή λήψη αντιγράφων ασφαλείας και διατήρησή τους επί ένα μήνα τουλάχιστον
- εύκολη επαναφορά διαγραμμένων αρχείων από αντίγραφα ασφαλείας κι ανάκτηση προηγουμένων εκδόσεων των αρχείων
- ασφάλεια στη μεταφορά δεδομένων κι υψηλές ταχύτητες μεταφοράς εντός του δικτύου δεδομένων του ΑΠΘ
- προστασία των αρχείων από τους κινδύνους που διατρέχουν όταν είναι αποθηκευμένα τοπικά στον υπολογιστή (ιοί, ransomware, βλάβες υλικού)
Ο αποθηκευτικός χώρος παρέχεται από ειδική συστοιχία δίσκων με πολύ υψηλά επίπεδα προστασίας έναντι βλαβών υλικού, ενώ υπάρχει υποστήριξη κι από ξεχωριστό εφεδρικό σύστημα (σε περίπτωση για παράδειγμα καταστροφών).
-
Προϋποθέσεις
Η online αίτηση μπορεί να υποβληθεί μόνο από μόνιμο μέλος του ΑΠΘ.
Για να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία θα πρέπει:
- Να έχετε ενεργό ιδρυματικό λογαριασμό στο ΑΠΘ
- Να βρίσκεστε σε Η/Υ εντός ΑΠΘ ή συνδεδεμένο στο AUTH VPN
- Να έχετε λειτουργικό Windows 8, 10 ή 11. Δεν υποστηρίζονται τα Windows 7 & Server 2008.
-
Οδηγίες
Ο προϊστάμενος της διοικητικής υπηρεσίας/δομής ή ο υπεύθυνος της ερευνητικής ομάδας πρέπει να υποβάλει την online αίτηση
Κατόπιν της δημιουργίας του δικτυακού φακέλου από το ΚΗΔ, μπορείτε να διαχειριστείτε τον αποθηκευτικό σας χώρο από Η/Υ εντός ΑΠΘ ή συνδεδεμένο στο AUTH VPN σύμφωνα με τις οδηγίες στα Εγχειρίδια
Επαναφορά αρχείων: δεξί κλικ > Ιδιότητες > Προηγούμενες Εκδόσεις. Αναλυτικές οδηγίες δείτε στο εγχειρίδιο για επαναφορά αρχείων.
-
Κανονισμός
Γενικά
- Οι δικτυακοί αποθηκευτικοί χώροι παρέχονται προς τους χρήστες του ΑΠΘ με τη μορφή αντιστοιχισμένων δικτυακών φακέλων για τη διαχείριση και αποθήκευση υπηρεσιακών εγγράφων και ερευνητικού υλικού.
- Τα αρχεία είναι ορατά και διαθέσιμα για ανάγνωση και εγγραφή από το σύνολο των χρηστών που θα δηλωθούν στην αίτηση δημιουργίας του φακέλου.
- Το ΚΗΔ μεριμνά για την καθημερινή λήψη τακτικών backups (shadow copies) και τη διατήρησή τους επί ένα μήνα τουλάχιστον. Μελλοντικά, ενδέχεται να αυξηθεί ο χρόνος διατήρησης των backups, εφόσον αυτό καταστεί τεχνικά και οικονομικά εφικτό.
Περιορισμοί
- Ο διατιθέμενος χώρος πρέπει να είναι ελεύθερος από απλά αρχεία στον κεντρικό κατάλογο (top directory), στον οποίο όμως επιτρέπεται η δημιουργία υποφακέλων.
- Ο κοινόχρηστος δικτυακός φάκελος είναι ορατός μόνο εντός του δικτύου του ΑΠΘ ή μέσω AUTH VPN και μόνο οι δηλωθέντες χρήστες μπορούν να δουν ή και να αλλάξουν τα αρχεία του.
- Ο διατιθέμενος χώρος δεν είναι κατάλληλος για οποιαδήποτε χρήση, π.χ. για εγκατάσταση λογισμικών.
- Δεν συνίσταται η αποθήκευση προσωπικών αρχείων ήχου και βίντεo, φωτογραφιών ή εκτελέσιμων αρχείων τα οποία δεν εξυπηρετούν υπηρεσιακούς ή ερευνητικούς σκοπούς.
- Διατίθεται ο ελάχιστα απαιτούμενος αποθηκευτικός χώρος, μέχρι του μέγιστου ποσού των 50GB ανά αίτηση. Μετά από τεκμηριωμένο αίτημα μπορεί να αυξηθεί το μέγεθος του διατιθέμενου χώρου.
- Για λόγους συντήρησης ή αντιμετώπισης εκτάκτων προβλημάτων, οι τεχνικοί του ΚΗΔ θα μπορούν να κάνουν σύντομες διακοπές της υπηρεσίας οπότε και ο δικτυακός φάκελος δε θα είναι διαθέσιμος. Γι’ αυτές τις διακοπές θα στέλνεται προειδοποίηση τουλάχιστον 24 ώρες νωρίτερα όπου θα φαίνεται και ο εκτιμώμενος χρόνος διακοπής. Επίσης, μπορούν να προγραμματίζονται αυτόματες εργασίες κι επανεκκινήσεις των εξυπηρετητών στο διάστημα 00:00-06:00 καθημερινά, για τις οποίες δεν θα υπάρχει καμία άλλη προειδοποίηση και οι οποίες θα εκτελούνται χωρίς την φυσική παρουσία τεχνικού.
- Δεν υποστηρίζεται η λειτουργία “Κάδου Απορριμμάτων” στον Η/Υ του χρήστη. Για τα αρχεία τα οποία διαγράφονται η επαναφορά είναι εφικτή μέσα από τις προηγούμενες εκδόσεις, όπως περιγράφεται και στην ενότητα Οδηγίες.
- Η απόδοση της υπηρεσίας εξαρτάται από την ποιότητα και την ταχύτητα της διασύνδεσης του Η/Υ χρήστη με το δίκτυο στο κεντρικό campus ή την οικιακή σύνδεση internet, π.χ. σε κτίρια που δεν βρίσκονται εντός του κεντρικού campus ή σε μέτριας ταχύτητας οικιακές συνδέσεις adsl/vdsl, η υπηρεσία ενδέχεται να μην έχει γρήγορη απόκριση.
-
Αντιμετώπιση Προβλημάτων
- Σε περίπτωση σφάλματος, η επαναφορά μεμονωμένων αρχείων ή ολόκληρων φακέλων από backups γίνεται άμεσα (εντός δευτερολέπτων) κάνοντας δεξί κλικ στον φάκελο που περιέχει ή περιείχε (αν τυχόν διαγράφηκε από λάθος) το αρχείο κι επιλέγοντας δεξί κλικ > Ιδιότητες > Προηγούμενες Εκδόσεις. Αναλυτικές οδηγίες δείτε στο εγχειρίδιο για επαναφορά αρχείων.
- Αν το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε δεν αφορά το περιεχόμενο του δικτυακού φακέλου αλλά γενικό πρόβλημα της υποδομής, μπορείτε να επικοινωνείτε με την εξυπηρέτηση χρηστών
-
Άλλες Πληροφορίες
Προτάσεις ορθής χρήσης της υπηρεσίας
Οργάνωση φακέλων:
– Ομαδοποίηση αρχείων ανά έτος
– Διαγραφή παλιών αρχείων
– Δημιουργία υποφακέλων σε βάθος μικρότερο από τα έξι επίπεδα
– Σχετικά σύντομα ονόματα αρχείων και φακέλων. Όταν η διαδρομή (pathname) ενός αρχείου ξεπεράσει τους 256 χαρακτήρες εμφανίζονται προβλήματα σε ανύποπτο χρόνο (π.χ. στο back-up, στην αντιγραφή, στη διαγραφή ή στο άνοιγμα).Ταξινόμηση αρχείων:
– Ο διατιθέμενος χώρος είναι κατάλληλος για μόνιμη αποθήκευση κρίσιμων εγγράφων. Συνίσταται επομένως η μεταφορά των εγγράφων αυτών στο σύνολο τους από τους τοπικούς δίσκους των Η/Υ στην κεντρική υποδομή αποθήκευσης αρχείων του ΑΠΘ.
– Χρησιμοποιήστε την προβολή ταξινόμησης κατά ημερομηνία, καθώς έτσι εντοπίζονται γρηγορότερα τα πρόσφατα έγγραφα.