Ενημέρωση για επικείμενη αντικατάσταση Class Α πιστοποιητικών

Λαμβάνετε αυτό το μήνυμα επειδή έχετε ενεργό πιστοποιητικό (Class A) σε ακαδημαϊκή ταυτότητα ή κρυπτογραφική συσκευή.

Όπως σας είχαμε ενημερώσει στις 15-09-2020 ( https://it.auth.gr/announcements/5054/ ),  έπειτα από πρόσφατη αλλαγή στην ερμηνεία Διεθνών Προτύπων που αφορούν ψηφιακά πιστοποιητικά η οποία επηρεάζει και την Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών κι Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA) η οποία εκδίδει Εγκεκριμένα Πιστοποιητικά, δε θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε το τρέχον πιστοποιητικό σας στην ακαδημαϊκή σας ταυτότητα για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων μετά το τέλος Οκτωβρίου, και θα πρέπει να προχωρήσετε στην έκδοση νέου. (ΑΝ το έχετε κάνει ήδη μετά τις 21-10-2020  αγνοήστε τις οδηγίες που ακολουθούν)

Σας ενημερώνουμε ότι η Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA) έχει αναπτύξει, για τη διευκόλυνσή σας, μία νέα υπηρεσία εξ’ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (remote eSignature), χωρίς τη χρήση ακαδημαϊκής ταυτότητας, με την οποία σκοπεύει να αντικαταστήσει το μεγαλύτερο μέρος των πιστοποιητικών εγκεκριμένων υπογραφών (η HARICA εκδίδει τα ψηφιακά πιστοποιητικά Class A και Class B των μελών ΑΠΘ).

Μέσω της νέας υπηρεσίας, έχετε τη δυνατότητα να αποκτήσετε σχεδόν άμεσα ένα νέο πιστοποιητικό Εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής:

  1.     με ηλεκτρονική αίτηση,
  2.     χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία,
  3.     που θα σας επιτρέπει να υπογράφετε έγγραφα από οποιαδήποτε συσκευή (υπολογιστή/smartphone/tablet) ή λειτουργικό σύστημα, χωρίς την ανάγκη χρήσης φυσικού μέσου αποθήκευσης του πιστοποιητικού, αλλά μέσω μιας ιστοσελίδας.

Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται από την ιστοσελίδα https://cm.harica.gr  επιλέγοντας «Σύνδεση με Ιδρυματικό Λογαριασμό/Connect with Academic account». Οδηγίες για την αίτηση και ενεργοποίηση της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής μπορείτε να βρείτε στο εγχειρίδιο https://it.auth.gr/manuals/distancecertificate/.

Περισσότερες πληροφορίες για τη νέα υπηρεσία υπάρχουν στην ιστοσελίδα https://it.auth.gr/remote_esignature/. Για θέματα υποστήριξης μπορείτε  να απευθύνεστε στο γραφείο υποστήριξης χρηστών της HARICA:

    Ηλεκτρονική διεύθυνση: support AT harica.gr
    Τηλέφωνο 2310 995000 (Δευ-Παρ, 08:15-15:00)
    Δικτυακός τόπος: www.harica.gr

ΑΝ ήδη έχετε αποκτήσει εξ’ αποστάσεως ηλεκτρονική υπογραφή (remote eSignature) ή η αίτησή σας βρίσκεται σε εκκρεμότητα δεν χρειάζεται να προχωρήσετε σε άλλη ενέργεια.

Επισημαίνουμε τα παρακάτω:

Οι διδάσκοντες δεν μπορείτε να υπογράφετε, ηλεκτρονικά βαθμολόγια μέσω της εφαρμογής https://sis.auth.gr ή της νέας εφαρμογής https://faculty.auth.gr με το πιστοποιητικό της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής. Για το λόγο αυτό, ακόμα και να εκδώσετε ηλεκτρονική υπογραφή από την παραπάνω υπηρεσία, θα πρέπει να διατηρήσετε την ακαδημαϊκή ταυτότητα και να την χρησιμοποιείτε για την υπογραφή βαθμολόγιων.
Αν ανήκετε σε προσωπικό Γραμματείας ακαδημαϊκού τμήματος και χρησιμοποιείτε ακαδημαϊκή ταυτότητα για να υπογράφετε μέσα από την εφαρμογή https://docs.auth.gr δεν μπορείτε να αξιοποιήσετε την παραπάνω νέα υπηρεσία. Θα πρέπει να προγραμματίσετε ραντεβού στο σημείο εξυπηρέτησης χρηστών του ΚΗΔ για την έκδοση νέου πιστοποιητικού Class A σε ακαδημαϊκή ταυτότητα, καθώς δε θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τρέχον πιστοποιητικό σας μετά τις 31/10/2020. Για τον προγραμματισμό ραντεβού αναρτάται κάθε εβδομάδα ειδική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του ΚΗΔ https://it.auth.gr/.


Με εκτίμηση
Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ
https://it.auth.gr/

Μετάβαση στο περιεχόμενο