Η εφαρμογή Google Meet μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μικρό αριθμό συμμετεχόντων στην τηλεδιάσκεψη μιας εξέτασης, αν είναι σημαντικό να έχουν όλοι ανοικτή κάμερα και να είναι υπό επιτήρηση. Όσο αυξάνεται ο αριθμός των συμμετεχόντων μικραίνει το μέγεθος των παράθυρων απεικόνισης. Συστήνεται επομένως, να χρησιμοποιείται για την περίπτωση εξετάσεων όταν οι φοιτητές είναι μέχρι 25 στο πλήθος.
Υποστηρίζεται η σύνδεση 250 συμμετεχόντων.
Η ελάχιστη ταχύτητα δικτύου που απαιτείται για τον διδάσκοντα ώστε να βλέπει όλους τους συμμετέχοντες χωρίς πρόβλημα είναι της τάξης των 2Mbps (SD video) και αυξάνεται με τον αριθμό των συμμετεχόντων Η ελάχιστη ταχύτητα δικτύου που απαιτείται για τον διδάσκοντα ώστε να βλέπει όλους τους συμμετέχοντες χωρίς πρόβλημα είναι της τάξης των 2Mbps (SD video) και αυξάνεται με τον αριθμό των συμμετεχόντων (https://support.google.com/meethardware/answer/4541234?hl=en).
Ακολουθούν οδηγίες χρήσης της εφαρμογής Google Meet όπου, ειδικά για τις ανάγκες των εξετάσεων, οι συμμετέχοντες πρέπει να εισέρχονται ταυτοποιημένοι με τον λογαριασμό τους στο Google apps for Education.
Δημιουργία δωμάτιου συνεδρίας #
Αρχικά, ακολουθούμε τα βήματα που περιγράφονται στην ιστοσελίδα https://it.auth.gr/el/googlemeet για να δημιουργήσουμε το δωμάτιο της εξ αποστάσεως συνεδρίας αν δεν το έχουμε κάνει ήδη για κάποια από τις διαλέξεις μας. Κατόπιν, συνεχίζουμε παρακάτω με την ενημέρωση των φοιτητών και τη σύνδεση στη συνεδρία.
Ενημέρωση φοιτητών για την εξέταση του μαθήματος #
Ενημερώνουμε τους φοιτητές μας για τον τρόπο συμμετοχής στη συνεδρία της εξέτασης αποστέλλοντας τους τον σύνδεσμο του δωματίου που κάναμε στο βήμα 1 στον οποίο πρέπει να συνδεθούν. Επίσης, ειδικά για τις ανάγκες των εξετάσεων όπου οι φοιτητές πρέπει να ταυτοποιηθούν κατά την είσοδο στο δωμάτιο δίνουμε οδηγία για την ταυτοποίηση. Για τον λόγο αυτό στέλνουμε το παρακάτω μήνυμα:
Για τη σύνδεση στη συνεδρία και για λόγους ταυτοποίησης θα χρειαστεί:
- Αρχικά να ενεργοποιήσετε τις Cloud Υπηρεσίες Google στο ΑΠΘ σύμφωνα με τις οδηγίες. Η πρόσβαση γίνεται με τα στοιχεία του ιδρυματικού σας λογαριασμού.
- Μετά την ενεργοποίηση, αποκτάτε email της μορφής <ιδρυματικό username>@gapps.auth.gr με το οποίο θα κάνετε Σύνδεση/Sign in στη σελίδα https://meet.google.com/.
- Αφού γίνει επιτυχώς η είσοδος παραπάνω τότε θα ανοίξετε τον σύνδεσμο της συνεδρίας https://meet.google.com/xxx-yyzz-wwee (παραθέτουμε εδώ τον σύνδεσμο του δωματίου που κάναμε στο βήμα 1).
Σε κινητά android και iOS πρέπει να εγκατασταθεί η εφαρμογή Hangouts Meet by Google από το Google Play store και το iStore αντίστοιχα, και η σύνδεση γίνεται και πάλι με τον λογαριασμό Google Apps for Education της μορφής <ιδρυματικό username>@gapps.auth.gr.
Δε θα πρέπει να γίνονται αποδεκτοί από τον διδάσκοντα στη συνεδρία ανώνυμοι χρήστες ή χρήστες που έκαναν είσοδο με οποιονδήποτε λογαριασμό gmail. Αυτό είναι αντιληπτό από τον διδάσκοντα μόνο κατά τη στιγμή της εισόδου του συμμετέχοντα στη συνεδρία όπου αν εισέρχεται ως ανώνυμος ή με άλλο λογαριασμό gmail εκτός του ιδρυματικού, τότε ο διδάσκων λαμβάνει αίτημα αποδοχής εισόδου του συμμετέχοντα, το οποίο έχει τη δυνατότητα να απορρίψει αν δεν είναι σίγουρος ποιος εισέρχεται εκείνη την ώρα. Αντίθετα, αν ο συμμετέχων συνδεθεί με τον ιδρυματικό του λογαριασμό στη συνεδρία, δηλ. με email της μορφής <ιδρυματικό username>@gapps.auth.gr, μπαίνει αυτόματα και ο διδάσκων δε λαμβάνει κανένα αίτημα για αποδοχή.
Σύνδεση στο δωμάτιο της συνεδρίας #
Συνδεόμαστε κι εμείς στον σύνδεσμο της συνεδρίας λίγο πριν την προγραμματισμένη ώρα της εξέτασης με τον λογαριασμό μας <ιδρυματικό username>@gapps.auth.gr.
Η εφαρμογή Google Meet δε διαθέτει λειτουργικότητα δωματίου αναμονής και ως εκ τούτου όσοι φοιτητές διαθέτουν τα στοιχεία του δωματίου μπορούν να συνδεθούν οποτεδήποτε, ακόμα και πριν από τον διδάσκοντα. Αν δε θέλουμε να εισέρχονται στη συνεδρία οποτεδήποτε αλλά να περιμένουν τη σειρά τους, επειδή π.χ. υπάρχει προκαθορισμένη ώρα εξέτασης για τον καθένα, τότε εξυπηρετεί η υπηρεσία τηλεδιασκέψεων Zoom που διαθέτει λειτουργικότητα χώρου αναμονής.
Διαχείριση παραθύρων απεικόνισης #
Μπορούμε να ρυθμίσουμε τη διάταξη των παραθύρων που απεικονίζουν τους συμμετέχοντες από τις τελίτσες κάτω δεξιά > Αλλαγή διάταξης.
επιλέγοντας Σε παράθεση ώστε να εμφανίζονται όλα τα παράθυρα ταυτόχρονα.
Επιπλέον, αν θέλουμε να εστιάσουμε σε κάποιο συμμετέχοντα περισσότερο κάποια στιγμή αυτό γίνεται από την επιλογή Pin/Καρφίτσωμα στην οθόνη.
Η ρύθμιση επηρεάζει μόνο την εμφάνιση των συμμετεχόντων στον υπολογιστή αυτού που την επιλέγει, και δεν επηρεάζει όλους τους συμμετέχοντες.
Με τον ίδιο τρόπο γίνεται το Unpin/Ξεκαρφίτσωμα ώστε να επανέλθει η προβολή Σε παράθεση.
Chat #
Το Chat στο Google Meet γίνεται προς όλους τους συμμετέχοντες ταυτόχρονα και δεν μπορεί κάποιος συμμετέχοντας να επικοινωνήσει προσωπικά με κάποιον άλλον.