Δημιουργία μητρώου εκπαιδευόμενων φοιτητών 2025-2026

Η Μονάδα Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΜΨΔ) του ΑΠΘ, που διαχειρίζεται τις κεντρικές υπολογιστικές και δικτυακές υποδομές του Πανεπιστημίου και αναπτύσσει ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους φοιτητές/φοιτήτριες και το προσωπικό του, προτίθεται να δημιουργήσει μητρώο φοιτητών/τριών από το οποίο θα καλεί, ανάλογα με τις ανάγκες των τμημάτων του, φοιτητές/φοιτήτριες για απόκτηση πρακτικής εμπειρίας (internship) στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026.

Τι προσφέρεται;

Οι εκπαιδευόμενοι/ες φοιτητές/φοιτήτριες απασχολούνται για 15 ώρες ανά εβδομάδα και μετά από δεκάμηνη περίοδο χορηγείται σχετική βεβαίωση. Οι θέσεις, μετά από επιλογή, μπορούν μελλοντικά (μετά από τη δεκάμηνη περίοδο) να οδηγήσουν σε υποτροφία. Οι εκπαιδευόμενοι/ες φοιτητές/φοιτήτριες αποκτούν τεχνικές γνώσεις και εμπειρία σε τεχνολογίες αιχμής με την καθοδήγηση έμπειρου προσωπικού.

Τι γνώσεις χρειάζονται;

Οι ενδιαφερόμενοι/ες πρέπει να βρίσκονται από το 2ο έως και το προτελευταίο έτος των σπουδών τους και να γνωρίζουν καλά την αγγλική γλώσσα. Γνώσεις και εμπειρία σε διαχείριση δικτύων, υπολογιστικών συστημάτων και ανάπτυξης εφαρμογών λογισμικού είναι επιθυμητά αλλά όχι προαπαιτούμενα προσόντα. Συνεκτιμώνται ακαδημαϊκές επιδόσεις, εμπειρία όπως προκύπτει από βιογραφικό, συνέντευξη και τυχόν συστάσεις.

Ποιο είναι το αντικείμενο;

Οι επιλεχθέντες θα ενταχθούν σε ένα από τα ακόλουθα τμήματα/γραφεία της ΜΨΔ σε χρονική περίοδο που θα καθορισθεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε τμήματος.

Τμήμα Υπηρεσιών:  Το Τμήμα Υπηρεσιών  ασχολείται με την ανάπτυξη web εφαρμογών, APIs και ιστοχώρων  με στόχο την υποστήριξη μηχανοργάνωσης διαδικασιών του Πανεπιστημίου. Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα απασχοληθούν σε αυτό θα αποκτήσουν πρακτικές εμπειρίες σε νέες τεχνολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης λογισμικού (UI/UX design, backend and frontend development, DevOps), σε διαδικασίες συμμετοχής σε τεχνικές ομάδες, καθώς και σε τεχνικές agile οργάνωσης mid και large scale development projects.

Τμήμα Υπολογιστικών Υποδομών: Το Τμήμα Υπολογιστικών Υποδομών ασχολείται με την ανάπτυξη και διαχείριση των κεντρικών υπολογιστικών υποδομών του ΑΠΘ, αλλά και την παροχή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του. Είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση των κεντρικών Datacenters αλλά και της Υπερυπολογιστικής συστοιχίας για την επιστημονική έρευνα (HPC, Deep Learning, AI), τη φιλοξενία πλήθους ιστοχώρων και ηλεκτρονικών υπηρεσιών και υπηρεσιών νέφους κ.α.. Επίσης είναι υπεύθυνο για την κεντρική διαχείριση των σταθμών εργασίας του ΑΠΘ (desktops σε εργαστήρια και διοικητικές υπηρεσίες) καθώς και τη διαχείριση των επιστημονικών λογισμικών του Ιδρύματος. Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα απασχοληθούν, θα εμπλακούν σε όσο το δυνατόν περισσότερες δραστηριότητες σχετικές με την υποστήριξη software και hardware, ανάλογα τις δεξιότητές τους, αποκτώντας πολύτιμη επαγγελματική εμπειρία.

Τμήμα Υποστήριξης και Ψηφιακής Μάθησης για τα ακόλουθα γραφεία του:

Γραφείο Τεχνολογικής Υποστήριξης Ακαδημαϊκών Δραστηριοτήτων. Το Γραφείο ασχολείται με θέματα που αφορούν τις υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης (videoconference), μετάδοσης εκδηλώσεων (streaming) και φιλοξενίας ηλεκτρονικών μαθημάτων (e-learning). Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα απασχοληθούν σ’ αυτό θα εμπλακούν σε έναν από τους παραπάνω τομείς, αποκτώντας εμπειρία σε θέματα εικόνας, ήχου και e-learning.

Γραφείο Υποστήριξης και Εκπαίδευσης Χρηστών. Το Γραφείο παρέχει τεχνική υποστήριξη πρώτου επιπέδου στα μέλη του Πανεπιστημίου τόσο εξ αποστάσεως (μέσω email, τηλεφώνου, chat) όσο και δια ζώσης στο σημείο εξυπηρέτησης χρηστών (front desk), ως προς την πρόσβαση στο δίκτυο και τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών της Μονάδας Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΑΠΘ. Επίσης, διεκπεραιώνει αιτήματα, αναπτύσσει οδηγούς χρήσης υπηρεσιών και άλλο εκπαιδευτικό υλικό και αξιοποιεί σύγχρονα εργαλεία (Jira Service Management, gitlab, cloud κα) εξυπηρέτησης και συνεργασίας με άλλες ομάδες. Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα απασχοληθούν, θα εμπλακούν σε όσο το δυνατόν περισσότερες δραστηριότητες σχετικά με την εξυπηρέτηση χρηστών.

Αυτοτελές Τμήμα Ασφάλειας ΤΠΕ

Το Τμήμα στελεχώνει μεταξύ άλλων την αρχή πιστοποίησης HARICA (Hellenic Academic & Research Institutions Certification Authority) η οποία παρέχει δημόσια έμπιστα πιστοποιητικά για ηλεκτρονικές υπογραφές (eSignatures) και σφραγίδες (eSeals), ηλεκτρονική χρονοσήμανση, πιστοποιητικά για web servers (https), για υπογραφή και κρυπτογράφηση email και για υπογραφή κώδικα/εκτελέσιμων αρχείων. Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα απασχοληθούν με τη διαχείριση συστημάτων, θα μάθουν σε βάθος τις τεχνολογίες που σχετίζονται με τα ψηφιακά πιστοποιητικά, θα συμμετέχουν στην ανάπτυξη εφαρμογών web (C#/.NET, Vue.js, Go, Python, Ruby, PHP, Git σε Gitlab, Ubuntu, CI/CD, SQL, Virtualization) για τη χρήση και τη διάθεση των υπηρεσιών δημοσίου κλειδιού της HARICA. Επίσης, θα δουν στην πράξη την εφαρμογή μέτρων για τη διασφάλιση του CIA (Confidentiality, Integrity, Availability) αποκτώντας hands-on εμπειρία σε θέματα που τους ενδιαφέρουν γύρω από την κρυπτογράφηση δεδομένων, την ασφαλή χρήση υπηρεσιών τεχνολογίας και τα ψηφιακά πιστοποιητικά.

Δικαιολογητικά, προθεσμίες:

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν την αίτησή τους, συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά (σύντομο Βιογραφικό σημείωμα, κατάσταση αναλυτικής βαθμολογίας, απολυτήριο), μέχρι και την Κυριακή 2 Νοεμβρίου εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο Τμήμα Διαχείρισης Έργων της ΜΨΔ υπόψη κας Καλαμποκίδου, στο admin@it.auth.gr ή στα τηλέφωνα 2310 99 8421 – 8433 – 8479.

Οι ενδιαφερόμενοι ενδέχεται να κληθούν σε συνέντευξη, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή εντός του ακαδημαϊκού έτους, ανάλογα με τις ανάγκες των τμημάτων της ΜΨΔ.

Περισσότερες ανακοινώσεις