Διαχείριση webmail #
- Για να διαχειριστούμε το ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο μέσω webmail θα πρέπει να επισκεφθούμε τον ιστοχώρο http://webmail.auth.gr και να πληκτρολογήσουμε το username και τον κωδικό πρόσβασης του Ιδρυματικού μας λογαριασμού. Επιλέγουμε Είσοδος/Log in.
- Επιλέγουμε από το αριστερό μενού Εισερχόμενα ώστε να δούμε τα εισερχόμενα μηνύματά μας. Για να διαβάσουμε ένα μήνυμα αρκεί να κάνουμε κλικ οπουδήποτε στη γραμμή του. Αν κάνουμε διπλό κλικ, το μήνυμα θα εμφανιστεί σε νέο παράθυρο.
- Επιλέγουμε Απάντηση ή Προώθηση για να απαντήσουμε ή να προωθήσουμε αλλού το μήνυμα.
- Για να διαγράψουμε μηνύματα επιλέγουμε από τα αριστερά τα μηνύματα προς διαγραφή και πατάμε Διαγραφή.
- Αν θέλουμε να επαναφέρουμε κάποια διαγραμμένα μηνύματά μας, επιλέγουμε τα επιθυμητά μηνύματα και πατάμε Άλλο > Επαναφορά.
- Για να σβήσουμε τα διαγραμμένα μηνύματα οριστικά πηγαίνουμε Άλλο > Οριστική Διαγραφή
- Επιλέγοντας από το αριστερό μενού Folder Actions/Επιλογές φακέλων > New Mailbox/Δημιουργία Φακέλου μπορούμε να δημιουργήσουμε νέο φάκελο.
- Κάνοντας δεξί κλικ στο όνομα ενός φακέλου μπορούμε να αλλάξουμε την κατάστασή του. Ενδεικτικές ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε:
- Create subfolder/ Δημιουργία Υποφακέλου > δημιουργούμε έναν υποφάκελο στο συγκεκριμένο φάκελο
- Rename/ Μετονομασία > μετονομάζουμε το φάκελο
- Empty/Άδειασμα > αδειάζουμε τα μηνύματα του φακέλου
- Delete/Διαγραφή > διαγράφουμε το φάκελο
- Check for new mail / Έλεγχος φακέλου για νέα μηνύματα > επιβάλλετε να ελέγχεται ο φάκελος για νέα μηνύματα και να φαίνεται το πλήθος των αδιάβαστων μηνυμάτων
- Do not check for new mail > αναιρεί τον έλεγχο για νέα μηνύματα στο φάκελο
- Για να διαγράψουμε οριστικά τα διαγραμμένα μηνύματα του φακέλου που επιλέξαμε, επιλέγουμε Άλλο> Οριστική Διαγραφή/ Purge.
- Επιλέγουμε Folder Actions > Ανάπτυξη Όλων ώστε να φανούν όλοι οι φάκελοι και οι υποφάκελοι που έχουμε στο γραμματοκιβώτιό μας. Για όσους φακέλους έχουμε ρυθμίσει “Check for new mail” θα δούμε το πλήθος των αδιάβαστων μηνυμάτων στο πλάι του ονόματός τους μέσα σε παρένθεση.
Σύνταξη νέου μηνύματος #
- Επιλέγουμε Νέο Μήνυμα από το αριστερό μενού ώστε να συντάξουμε ένα μήνυμα από την αρχή.
- Στο πεδίο «Προς» συπληρώνουμε τις διευθύνσεις e-mail ενός ή περισσότερων παραληπτών, διαχωρισμένες με κόμμα. Αν επιθυμούμε, μπορούμε να προσθέσουμε κοινοποίηση πατώντας Add Cc και συμπληρώνοντας τη διεύθυνση e-mail του παραλήπτη. Για να προσθέσουμε κρυφή κοινοποίηση πατάμε Add Bcc και συμπληρώνουμε τη διεύθυνση e-mail του παραλήπτη. Αν θέλουμε να συμπεριλάβουμε ένα συνημμένο αρχείο, επιλέγουμε Browse για να αναζητήσουμε το αρχείο στον υπολογιστή μας και έπειτα πατήστε Open. Τέλος, πατάμε Send/ Αποστολή για να σταλεί το μήνυμα.
Ορθογραφικός Έλεγχος #
- Κατά τη σύνθεση νέου μηνύματος μπορούμε να ελέγξουμε το κείμενό μας για τυχόν ορθογραφικά λάθη πατώντας το εικονίδιο Check Spelling και επιλέγοντας τη γλώσσα σύνταξης.
- Σε περίπτωση που ο ορθογραφικός έλεγχος εντοπίσει κάποιο λάθος, οι λανθασμένες λέξεις θα κοκκινίσουν. Κάνοντας κλικ σε κάθε λανθασμένη λέξη εμφανίζεται ένα μενού με προτεινόμενες λέξεις από όπου μπορούμε να επιλέξουμε τη σωστή. Για να επανέλθουμε στο μήνυμα πατάμε Resume Editing.
Δημιουργία Επαφής και Λίστας Επαφών #
Για να προσθέσουμε μια επαφή επιλέγουμε Επαφές > Νέα επαφή > σε Personal Address Book, καταχωρούμε τα στοιχεία της επαφής και πατάμε Προσθήκη.
Για να δημιουργήσουμε μία Λίστα Επαφών και να προσθέσουμε επαφές σε αυτήν, θα πρέπει να ακολουθήσουμε τη διαδρομή Επαφές > Personal Address Book. Επιλέγουμε τις επαφές που θέλουμε να προσθέσουμε, από το πλαίσιο Λίστα Επαφών επιλέγουμε Personal Address Book και, έπειτα, Προσθήκη.
Υπογραφή μηνύματος #
Για να προσθέσουμε την προσωπική μας υπογραφή, επιλέγουμε το Γρανάζι > Επιλογές > Αλληλογραφία > Προσωπικές πληροφορίες. Επιλέγουμε την ταυτότητα για την οποία θέλουμε να προσθέσουμε υπογραφή και στο πλαίσιο η “Υπογραφή σας” καταχωρούμε το κείμενο που επιθυμούμε.
Ψηφιακά υπογεγραμμένο μήνυμα #
- Για να στείλουμε ψηφιακά υπογεγραμμένο μήνυμα αρχικά πηγαίνουμε Γρανάζι > Preferences > Αλληλογραφία->S/MIME, τσεκάρουμε την επιλογή «Ενεργοποίηση λειτουργιών S/MIME» και έπειτα πατάμε Import Personal Certificate.
- Εφόσον διαθέτουμε το προσωπικό μας πιστοποιητικό σε μορφή .pfx, πατάμε Αναζήτηση/Browse και αφού επιλέξουμε το αρχείο του πιστοποιητικού μας πατάμε Open. Στο πεδίο “Κωδικός” συμπληρώνουμε τον κωδικό προστασίας του πιστοποιητικού, ενώ στο πεδίο “Private Key Password” συμπληρώνουμε τον κωδικό του Ιδρυματικού μας λογαριασμού. Έπειτα πατάμε Εισαγωγή. Κάτω δεξιά θα εμφανιστεί μήνυμα “Το ζεύγος Δημόσιου/Ιδιωτικού κλειδιού S/MIME προστέθηκε επιτυχώς”. Στο παράθυρο στο οποίο θα επιστρέψουμε, πατάμε Αποθήκευση.
- Για να στείλουμε ψηφιακά υπογεγραμμένα μήνυμα πηγαίνουμε Νέο Μήνυμα και στο μενού”Encyption” επιλέγουμε Υπογεγραμμένο μήνυμα (S/MIME).
- Όταν πατήσουμε Αποστολή Μηνύματος θα μας ζητηθεί ο κωδικός του Ιδρυματικού μας λογαριασμού. Τον συμπληρώνουμε και πατάμε Αποστολή. Ο κωδικός αυτός θα μας ζητείται μόνο μία φορά για κάθε είσοδό μας στην υπηρεσία.
Φίλτρα διαχωρισμού μηνυμάτων #
- Πηγαίνουμε Αλληλογραφία > Φίλτρα. Πατάμε Νέος Κανόνας στο αριστερό μενού.
- Πληκτρολογούμε ένα δικό μας όνομα για τον κανόνα φίλτρου π.χ “Υποστήριξη” και ορίζουμε τον τρόπο λειτουργίας του, π.χ. Από -> Είναι -> support@auth.gr, δηλαδή όταν ο αποστολέας είναι η διεύθυνση support@auth.gr. Μπορούμε να επιλέξουμε τι θα γίνεται με αυτά τα μηνύματα, π.χ. αν θέλουμε να αποθηκεύονται σε κάποιον φάκελο, επιλέγουμε “Deliver to folder” και διαλέγουμε το φάκελο που επιθυμούμε. Σε περίπτωση που τσεκάρουμε την επιλογή “Να σταματήσει ο έλεγχος για ταίριασμα αυτού του κανόνα”, όταν ένα μήνυμα ταιριάζει σε αυτό το φίλτρο, δε θα γίνεται έλεγχος για τα υπόλοιπα φίλτρα. Τέλος, πατάμε Αποθήκευση.
Φίλτρο Διακοπών #
Όταν απουσιάζουμε και δεν είμαστε σε θέση να διαβάζουμε τα e-mail μας, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε την αποστολή αυτοματοποιημένης απάντησης σε όσους μας στέλνουν e-mail. Πηγαίνουμε Αλληλογραφία > Φίλτρα. Κάνοντας κλικ στο φίλτρο Διακοπές, μπορούμε να το επεξεργαστούμε. Αφού εισάγουμε τις ρυθμίσεις της επιλογής μας, πατάμε Save and Enable.