Η διαδικασία έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών από την Υποδομή Δημοσίου Κλειδιού ΑΠΘ αλλάζει και η αίτηση-παραλαβή πιστοποιητικών γίνεται από την ιστοσελίδα https://app.harica.gr.
Στις 6 Ιουλίου 2020 σταματάει η δυνατότητα αίτησης πιστοποιητικών χρήστη/διακομιστή μέσα από τη σελίδα https://pki.auth.gr, η οποία θα παραμείνει ενεργή για την εξυπηρέτηση αιτημάτων ανάκλησης/αναζήτησης παλαιών πιστοποιητικών και την παροχή των κανονιστικών εγγράφων που σχετίζονται με αυτά.
Συγκεκριμένα, για τα πιστοποιητικά χρηστών, πλέον υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξετε το είδος πιστοποιητικού Class Β που θα αιτηθείτε (πρόκειται για τα πιστοποιητικά που αποθηκεύονται στον υπολογιστή και δεν απαιτούν χρήση κρυπτογραφικής συσκευής/ακαδημ.ταυτότητας). Η επιλογή μπορεί να γίνει μεταξύ πιστοποιητικών “S/MIME” και πιστοποιητικών “S/MIME + eSignature” (προεπιλογή).
- S/MIME. Μη-εγκεκριμένα (non-Qualified) πιστοποιητικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για υπηρεσίες όπως ασφάλεια στη διακίνηση μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, έλεγχο εφαρμογών για επαλήθευση ταυτότητας χρηστών. Βασικότερη χρήση αυτών των πιστοποιητικών είναι η υπογραφή/κρυπτογράφηση ηλεκτρονικών μηνυμάτων (email).
Ψηφιακή υπογραφή εγγράφων με αυτού του τύπου τα πιστοποιητικά δεν έχει νομική ισχύ, όπως περιγράφεται στο Άρθρο 25 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 910/2014 γνωστού και ως eIDAS. - S/MIME + eSignature (προεπιλογή). Eγκεκριμένα πιστοποιητικά (Qualified), που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις ίδιες υπηρεσίες με τα πιστοποιητικά S/MIME, αλλά επιπλέον παράγουν προηγμένες (όχι εγκεκριμένες*) ηλεκτρονικές υπογραφές σύμφωνα με το Άρθρο 26 του Κανονισμού eIDAS. Ψηφιακή υπογραφή εγγράφων με αυτού του τύπου τα πιστοποιητικά πρέπει να διευκρινίζεται από τον φορέα όπου υποβάλλονται τα έγγραφα αν είναι αποδεκτή.
Ειδικά για τα πιστοποιητικά S/MIME + eSignature, καθίσταται υποχρεωτική η μεταφόρτωση επίσημου εγγράφου ταυτοπροσωπίας κατά τη διαδικασία της έκδοσης από τη νέα ιστοσελίδα https://app.harica.gr. Επιπλέον, στον συγκεκριμένο τύπο πιστοποιητικού, η έκδοση δε θα είναι άμεση, όπως μέχρι σήμερα, καθώς θα ακολουθεί έλεγχος των υποβληθέντων στοιχείων από τους υπεύθυνους ελέγχου του ΑΠΘ.
Οι οδηγίες στη σελίδα του Κέντρου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχουν ενημερωθεί και μπορείτε να ανατρέξετε σε αυτές για να δείτε τις νέες διαδικασίες ανάλογα με τον τύπο πιστοποιητικού και πλοηγού αίτησης:
– Έκδοση νέου προσωπικού πιστοποιητικού (Safari, Mozilla Firefox, Internet Explorer)
– Απόκτηση ψηφιακών πιστοποιητικού εξυπηρετητή ΑΠΘ (με χρήση του openssl, με αυτόματο τρόπο, με Windows)
*Υπενθυμίζεται ότι η εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή, όπως περιγράφεται στο Άρθρο 25 του eIDAS, με νομική ισχύ ιδιόχειρης υπογραφής, γίνεται μόνο με εγκεκριμένα πιστοποιητικά (Class A) που αποθηκεύονται σε εγκεκριμένη διάταξη ηλεκτρονικής υπογραφής όπως είναι η ακαδημαϊκή ταυτότητα.