Οι παρακάτω οδηγίες αφορούν μόνο υπολογιστές με λειτουργικό σύστημα Windows.
Προσοχή, για τη χρήση της υπηρεσίας πρέπει:
- να έχουμε αιτηθεί/ενεργοποιήσει προσωπικό λογαριασμό εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής. (Οδηγίες)
- να έχουμε εγκαταστήσει στον υπολογιστή μας το πρόγραμμα Docusign Signature Appliance Client (DSA). (Οδηγίες)
Στην περίπτωση που δε διαθέτουμε το πρόγραμμα Adobe Reader μπορούμε να το εγκαταστήσουμε ακολουθώντας αυτόν το σύνδεσμο.
Adobe Reader – Preferences #
Ανοίγουμε το πρόγραμμα Adobe Reader κι επιλέγουμε Edit > Preferences.
Προεπιλεγμένη Mορφή Yπογραφής #
Επιλέγουμε Signatures > Creation & Appearance > More.
Ορίζουμε ως Default Signing Format το CAdES-Equivalent και πατάμε OK.
Signatures #
Επιλέγουμε διαδοχικά Signatures > Document Timestamping > More.
Διακομιστές χρονοσήμανσης #
Στο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέγουμε New.
Χρησιμοποιούμε τον διακομιστή χρονοσήμανσης της HARICA.
Name | Harica Timestamping service |
Server URL | https://qts.harica.gr |
Σε περίπτωση που είμαστε συνδεδεμένοι στο δίκτυο του ΑΠΘ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον παρακάτω χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε authentication με το πιστοποιητικό μας.
Name | Harica Timestamping service (no authentication) |
Server URL | http://qts.harica.gr |
Εναλλακτικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον διακομιστή χρονοσήμανσης της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) :
Name | ΑΠΕΔ |
Server URL | https://timestamp.aped.gov.gr/qtss |
Επιλέγουμε ΟΚ.
Ρύθμιση Χρονοσήμανσης #
Κάνουμε κλικ στον διακομιστή χρονοσήμανσης που ρυθμίσαμε και τον ορίζουμε ως προεπιλογή Set Default. Επιλέγουμε ΟΚ και κλείνουμε το παράθυρο που περιλαμβάνει τους διακομιστές χρονοσήμανσης.
Στη συνέχεια επιλέγουμε από την καρτέλα Preferences > Signatures > Verification > More.
Στο πεδίο Verification Time κάνουμε κλικ στο Secure time (timestamp) embedded in the signature.
Επιλέγουμε OK.
Ηλεκτρονική υπογραφή αρχείου pdf με χρονοσήμανση #
Ανοίγουμε το pdf αρχείο που επιθυμούμε να υπογράψουμε. Επιλέγουμε Tools > Certificates.
Ηλεκτρονική υπογραφή #
Επιλέγουμε Digitally Sign > OK.
Επιλογή πλαισίου #
Επιλέγουμε το πλαίσιο στο οποίο θέλουμε να εισάγουμε την ηλεκτρονική μας υπογραφή.
DSA Client #
Εμφανίζεται το παράθυρό του DSA Client στο οποίο εισάγουμε το όνομα χρήστη της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (της μορφής ABCDE-1234), τον προσωπικό κωδικό της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής μας και επιλέγουμε ΟΚ.
Έλεγχος πιστοποιητικού #
Ελέγχουμε εάν το πιστοποιητικό που εμφανίζεται είναι το πιστοποιητικό του ιδρυματικού μας λογαριασμού κι επιλέγουμε Continue.
Υπογραφή #
Στη συνέχεια επιλέγουμε Sign.
Αποθήκευση αρχείου #
Μας ζητείται να αποθηκεύσουμε το αρχείο μας.
User’s password #
Συμπληρώνουμε ξανά τον προσωπικό κωδικό της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (User’s password) και τον 6ψήφιο OTP κωδικό (User’s extended password) από την εφαρμογή του authenticator στη συσκευή μας.
Επιλέγουμε OK.
Σύνδεση με διακομιστή χρονοσήμανσης #
Στην πρώτη προσπάθεια του Adobe Reader να συνδεθεί με το διακομιστή χρονοσήμανσης που ορίσαμε, επιλέγουμε Allow. To μήνυμα αυτό δεν θα εμφανιστεί την επόμενη φορά που θα υπογράψουμε ηλεκτρονικά.
Σε αυτό το σημείο όταν πραγματοποιείται επικοινωνία του Adobe Reader με τον διακομιστή χρονοσήμανσης για να προστεθεί η χρονοσήμανση, αν επιλέξαμε την υπηρεσία χρονοσήμανσης της HARICA στο Βήμα 3 θα εμφανιστεί και πάλι η λίστα πιστοποιητικών μας ώστε να επιλέξουμε το ενεργό πιστοποιητικό μας και να ολοκληρωθεί η προσθήκη της χρονοσήμανσης (timestamping).
Ολοκλήρωση #
Tο έγγραφό μας εμφανίζεται ηλεκτρονικά υπογεγραμμένο, συμπεριλαμβάνοντας την ημερομηνία και ώρα της υπογραφής.