Είσοδος στην υπηρεσία #
Κατά την έναρξη της εφαρμογής, θα πρέπει να εισαγάγετε το email σας στη μορφή username@auth.gr και στη συνέχεια το όνομα χρήστη και τον κωδικό του ιδρυματικού σας λογαριασμού.
Κάτα την πρώτη σας εισαγωγή στην εφαρμογή θα σας εμφανιστεί το παρακάτω μήνυμα, στο οποίο θα κάνετε “Αποδοχή”:
Μετά την επιτυχή είσοδο, θα εμφανιστεί, στο πάνω μέρος της οθόνης σας, το εικονίδιο της υπηρεσίας και για να εμφανιστεί το πλήρες παράθυρο, θα πρέπει να κάνετε κλικ στο εικονίδιο δεξιά.
Στην πλήρη οθόνη της υπηρεσίας θα εμφανίζεται το όνομά σας στο πάνω μέρος, με την ένδειξη Διαθέσιμος.
Προσθήκη επαφών #
Για να προσθέσετε επαφές στην εφαρμογή, συμπληρώνετε στο πεδίο αναζήτησης με λατινικούς χαρακτήρες, το Ονοματεπώνυμο ή το username του χρήστη και επιλέγετε “+”. Την πρώτη φορά που θα θελήσετε να προσθέσετε μία επαφή, θα χρειαστεί να δημιουργήσετε μία ομάδα και να προσθέσετε στη συγκεκριμένη ομάδα την επαφή σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας ευρετήριο και να επικοινωνείτε με μέλη του ΑΠΘ, χωρίς να γνωρίζετε τον αριθμό της τηλεφωνικής τους σύνδεσης.
Μετά την προσθήκη της κάθε επαφής, δίπλα από το Ονοματεπώνυμο του χρήστη, μπορείτε να καταλάβετε την κατάστασή του από το χρώμα της κουκίδας, δηλαδή αν είναι συνδεδεμένος στην εφαρμογή ή όχι, αν μιλάει στο τηλέφωνο, αν δεν βρίσκεται στον υπολογιστή του ή αν είναι απασχολημένος και δε θέλει να τον ενοχλήσουν.
Για περισσότερες πληροφορίες (πέραν του ονοματεπώνυμου) κατά την αναζήτηση των επαφών, κάνουμε δεξί κλικ πάνω στο ονοματεπώνυμο και επιλέγουμε “Προβολή προφίλ”.
Πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων* #
Για να πραγματοποιήσετε τηλεφωνικές κλήσεις μέσω της εφαρμογής Cisco Jabber επιλέγετε το εικονίδιο του ακουστικού (Κλήσεις).
Στη συνέχεια είτε θα πρέπει να αναζητήσετε τον χρήστη για τον οποίο ενδιαφέρεστε στο πεδίο αναζήτησης είτε να συμπληρώσετε το τηλεφωνικό του αριθμό (όπως ακριβώς θα τον καλούσατε από το τηλέφωνό σας) και να επιλέξετε το εικονίδιο του ακουστικού.
Εναλλακτικά, εάν έχετε προσθέσει τον χρήστη στις επαφές σας, μπορείτε να επιλέξετε το εικονίδιο με το ακουστικό, που εμφανίζεται στα δεξιά του ονόματος του χρήστη, όταν μετακινήσετε το ποντίκι σας πάνω από το όνομά του.
Σε κάθε περίπτωση η κλήση θα πραγματοποιηθεί από το IP τηλέφωνό σας (και όχι από τον υπολογιστή σας).
Σημειώνεται ότι πατώντας το εικονίδιο του ακουστικού, εμφανίζεται και το αναλυτικό ιστορικό των κλήσεών σας.
Εάν έχετε υπό τη διαχείρισή σας πάνω από μία τηλεφωνική συσκευή, θα πρέπει να επιλέξετε ποια από όλες θα χειρίζεστε μέσω του Cisco Jabber. Η επιλογή γίνεται από το εικονίδιο της συσκευής που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης (βλ. κόκκινο κύκλο στην παρακάτω εικόνα).
Όταν η σύνδεση της εφαρμογής με την συσκευή σας είναι επιτυχής, το εικονίδιο είναι πράσινο. Διαφορετικά το χρώμα είναι κόκκινο.
*Η λειτουργικότητα αυτή ΔΕΝ υποστηρίζεται για τις IP τηλεφωνικές συσκευές Cisco 3905.
Κλήση με χρήση προσωπικού κωδικού χρέωσης τηλεφωνίας #
Για την κλήση προς αριθμούς κινητής τηλεφωνίας ή διεθνείς κλήσεις, όπου απαιτείται χρήση προσωπικού κωδικού χρέωσης τηλεφωνίας, υπάρχουν δύο τρόποι κλήσης:
α) Όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα, γράφεται πρώτα ο αριθμός του κινητού και στη συνέχεια πληκτρολογείται ο προσωπικός κωδικός χρέωσης τηλεφωνίας, ο οποίος αποκρύπτεται.
β) Υπάρχει και η δυνατότητα απευθείας πληκτρολόγησης του αριθμού μαζί με τον κωδικό (βλ. παρακάτω εικόνα). Σε αυτήν την περίπτωση, εάν υπάρχει πρόσβαση στον υπολογιστή σας και από άλλους, μπορεί κάποιος να δει τον κωδικό σας ξεκινώντας να πληκτρολογεί τον αριθμό που είχατε καλέσει. Συνεπώς θέλει πολλή προσοχή, ώστε να μην διαρρεύσει ο κωδικός σας.
Προσαρμοσμένες (μη πανεπιστημιακές) επαφές #
Σε αυτό το σημείο σημειώνουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε κατηγορία στον κατάλογό μας με μη πανεπιστημιακά τηλέφωνα. Εάν πατήσουμε το μπλε ακουστικό και δούμε το ιστορικό των κλήσεων επιλέγουμε το κινητό που καλέσαμε 0697xxxxxxx και κάνουμε δεξί κλικ. Έπειτα επιλέγουμε “Δημιουργία προσαρμοσμένης επαφής” και το προσθέτουμε στην ομάδα “Κινητά” που έχουμε φτιάξει. Ή μπορούμε να φτιάξουμε και να το εντάξουμε σε μια “Νέα ομάδα”.
Πραγματοποίηση γραπτής συνομιλίας με μηνύματα (instant messaging ή chat) #
Για να ανταλλάσσετε γραπτά μηνύματα με άλλους χρήστες του ΑΠΘ που διαθέτουν IP τηλεφωνική συσκευή και την εφαρμογή Cisco Jabber επιλέξτε το γαλάζιο εικονίδιο Συνομιλία που εμφανίζεται στα δεξιά του ονόματος του χρήστη κατά την αναζήτηση ή απευθείας από τις επαφές σας.