Διευκρινίσεις για την ανάκληση του πιστοποιητικού σας Class A

Μετά την ανάκληση των πιστοποιητικών το Σάββατο 31/10/2020, σύμφωνα με τις ενημερώσεις μας που είχαν προηγηθεί (δείτε εδώ κι εδώ), δεχθήκαμε δεκάδες ερωτήματα από κατόχους ψηφιακών πιστοποιητικών Class A μελών ΑΠΘ που επηρεάστηκαν.

Δεδομένου ότι ανακλήθηκε μεγάλο πλήθος πιστοποιητικών (πάνω από 1000) και είναι αδύνατο να απαντήσουμε πολύ σύντομα προσωπικά, έχουμε συγκεντρώσει παρακάτω τις απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις που λάβαμε. Παρακαλούμε να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή.

  1. Έλαβα μήνυμα με θέμα Certificate Revocation. Είναι αληθινό ή παραπλανητικό;
    Το μήνυμα είναι αληθινό και εστάλη από το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ ως συνέχεια των ανακοινώσεων που προηγήθηκαν.
     
  2. Τι αφορούν τα πιστοποιητικά της οντότητας με διακεκριμένο όνομα το email μου και τι σημαίνει ανάκληση;
    Τα πιστοποιητικά αφορούν στην ηλεκτρονική σας υπογραφή που αποκτήσατε στο ΑΠΘ και είναι συνδεδεμένη με την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα. Η ανάκληση σημαίνει ότι δεν μπορείτε να υπογράφετε πλέον με την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα και χρειάζεται να προχωρήσετε σε διαδικασία απόκτησης νέας υπογραφής (αν δεν το έχετε κάνει μετά τις 21/10).
     
  3. Γιατί ανακλήθηκε το πιστοποιητικό μου και άρα η υπογραφή μου;
    Όπως αναφέρθηκε και στις ανακοινώσεις που προηγήθηκαν, η ανάκληση έπρεπε να γίνει με στόχο την συμφωνία με επικαιροποιημένα πρότυπα και κανονισμούς. Αναλυτικότερες πληροφορίες υπάρχουν στα μηνύματα που έχουν σταλεί (δείτε εδώ κι εδώ), αλλά και στην ανακοίνωση https://it.auth.gr/announcements/5054/.
     
  4. Μπορεί να ενεργοποιηθεί το παλιό πιστοποιητικό ή να επανέλθει στην πρότερη κατάσταση;
    Αυτό δε γίνεται. Θα πρέπει να εκδοθεί νέο πιστοποιητικό (δηλ. να αποκτήσετε νέα ηλεκτρονική υπογραφή).
     
  5. Πώς αποκτώ νέα υπογραφή;
    Για να αποκτήσετε νέα υπογραφή δεν είναι απαραίτητο να προσέλθετε με την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα στο ΚΗΔ για επανέκδοση του πιστοποιητικού.  Είναι διαθέσιμη νέα υπηρεσία “εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής” την οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε για την ηλεκτρονική υπογραφή εγγράφων. Όλη η διαδικασία γίνεται απομακρυσμένα από τον υπολογιστή σας, χωρίς ακαδημαϊκή ταυτότητα και μπορείτε να υπογράφετε από οποιαδήποτε συσκευή (υπολογιστή/smartphone/tablet) ή λειτουργικό σύστημα. Σας ενημερώνουμε ότι, καθώς υπάρχει μεγάλος όγκος αιτήσεων χρήσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας λόγω της μαζικότητας των ανακλήσεων των υπογραφών, για την εξυπηρέτησή τους μπορεί να χρειαστούν περισσότερες από 5 εργάσιμες ημέρες.
     
  6. Υπάρχει άμεση ανάγκη να υπογράψω έγγραφα. Δεν μπορώ να περιμένω για να λάβω “εξ αποστάσεως ηλεκτρονική υπογραφή”. Τι κάνω;
    Ειδικά για τις περιπτώσεις που η αναγκαιότητα έκδοσης νέας ηλεκτρονικής υπογραφής επείγει, και δεν έγινε μέχρι τις 30/10, κλείστε ραντεβού στη σελίδα https://it.auth.gr/announcements/5098/. Επισημαίνεται ότι Προϊστάμενοι Γραμματειών Ακαδημαϊκών Τμημάτων που έχουν λάβει αυτό το μήνυμα και χρησιμοποιούν το σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων docs.auth για την υπογραφή εγγράφων, θα πρέπει να κλείσουν ραντεβού για επανέκδοση του ψηφιακού πιστοποιητικού στην ακαδημαϊκή ταυτότητα. Παρακαλούμε τηρείτε την εξυπηρέτηση με ραντεβού σε κάθε περίπτωση. Είναι δεκάδες τα μέλη του ΑΠΘ που έχουν επηρεαστεί  από την ανάκληση και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποτραπεί ο συνωστισμός στο σημείο εξυπηρέτησης χρηστών του ΚΗΔ.
     
  7. Έχω ήδη κάνει αίτηση για να λάβω την “εξ αποστάσεως ηλεκτρονική υπογραφή” όμως ακόμα δεν έχει εξυπηρετηθεί. Πότε θα μπορέσω να τη λάβω τελικά;
    Σας ενημερώνουμε ότι, υπήρξε αναστολή της εξυπηρέτησης αυτών των αιτήσεων για ένα μικρό χρονικό διάστημα λόγω μη διαθεσιμότητας αδειών. Πλέον όλες οι αιτήσεις εξυπηρετούνται  σταδιακά και πολύ σύντομα θα ενημερωθείτε για τη λήψη της “εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής” σας. 
     
  8. Είμαι διδάσκων και υποβάλλω ηλεκτρονικά τα βαθμολόγια μέσω της υπηρεσίας https://sis.auth.gr (ή https://faculty.auth.gr) με χρήση της ακαδημαϊκής μου ταυτότητας. Πώς θα υποβάλλω τώρα ή τον Φλεβάρη εφόσον έχει ανακληθεί το πιστοποιητικό μου που συνδέεται με την ακαδημαϊκή ταυτότητα;
    Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που λάβατε (και παρατίθενται και εδώ), θα εξακολουθήσετε να υπογράφετε τα βαθμολόγια με την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα με το υφιστάμενο πιστοποιητικό σας.
     
  9. Με την ανάκληση του πιστοποιητικού μου επηρεάζεται η σύνδεση VPN από το σπίτι;
    Αν χρησιμοποιούσατε πιστοποιητικό για την πρόσβαση VPN από το σπίτι τότε ναι ενδέχεται να μην μπορείτε να συνδεθείτε. Θα πρέπει να προχωρήσετε σε νέες ρυθμίσεις σύνδεσης VPN με όνομα χρήστη και κωδικό του ιδρυματικού σας λογαριασμού (χωρίς πιστοποιητικό) σύμφωνα με τα εγχειρίδια της ιστοσελίδας https://it.auth.gr/service/vpn/.

Σας ευχαριστούμε για συνεργασία.

Μετάβαση στο περιεχόμενο