Google Apps for Education

Διεξαγωγή εξ αποστάσεως διάλεξης με το Google Meet

Για να χρησιμοποιήσουμε την εφαρμογή Google Meet προκειμένου να διεξάγουμε μία διάλεξη εξ αποστάσεως ακολουθούμε συνοπτικά τα εξής βήματα:

  1. Δημιουργία δωματίου διάλεξης
  2. Ενημέρωση φοιτητών για το δωμάτιο διάλεξης και σύνδεση
  3. Οδηγίες για τον διαμοιρασμό οθόνης
  4. Γνωστά ζητήματα

Υποστηρίζεται η σύνδεση 100 συμμετεχόντων.

Ακολουθούν αναλυτικές οδηγίες.

Ειδικά, για τη διεξαγωγή εξετάσεων με Google Meet επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://it.auth.gr/node/4955

Δημιουργία δωματίου διάλεξης
  1. Ενεργοποιούμε, αν δεν το έχουμε κάνει ποτέ στο παρελθόν, την υπηρεσία Cloud Υπηρεσίες Google μέσα από την ιστοσελίδα https://accounts.auth.gr/misc/googleApps.php. Περιμένουμε λίγα λεπτά ώστε να ολοκληρωθεί ο συγχρονισμός με τηv Google. Μετά από αυτό αποκτάμε λογαριασμό της μορφής <ιδρυματικό username>@gapps.auth.gr (gapps account).
  2. Συνδεόμαστε την ιστοσελίδα https://meet.google.com με κάποιον από τους πλοηγούς Google Chrome ή Mozila Firefox και κάνουμε σύνδεση (Sign-in) με όνομα χρήστη <ιδρυματικό username>@gapps.auth.gr. Ανακατευθυνόμαστε στη σελίδα του ΑΠΘ (login.auth.gr) για να εισάγουμε τα στοιχεία του ιδρυματικού μας λογαριασμού.
  3. Επιλέγουμε «Έναρξη σύσκεψης ή συμμετοχή σε σύσκεψη».


     
  4. Εμφανίζεται παράθυρο για να δώσουμε ένα όνομα στη σύσκεψη.  Αφήνουμε κενό το πλαίσιο και πατάμε Συνέχιση. Σε αυτό το σημείο η Google έχει αναπροσαρμόσει την πολιτικη χρήσης της υπηρεσίας για λόγους ασφάλειας. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι αν δε δώσουμε όνομα στη σύσκεψη οι φοιτητές θα μπορούν να ανοίξουν τον σύνδεσμο του δωματίου ανά πάσα στιγμή.

 
Αν δώσουμε στο παραπάνω σημείο ένα όνομα στη σύσκεψη πχ lessonX, τότε το URL της σύσκεψης θα αλλάζει σε κάθε συνεδρία και δημιουργείται πολυπλοκότητα:

  1.  Για να μπορεί κάποιος φοιτητής να μπει σε αυτό το δωμάτιο έχοντας τον σύνδεσμο του δωματίου πρέπει να μπει πρώτα ο καθηγητής (να ανοίξουμε δηλ πρώτα εμείς το δωμάτιο) και να του στείλει τον σύνδεσμο (URL).
  2.  Ο δε καθηγητής (ή και οποιοσδήποτε άλλος χρήστης που έχει κάνει είσοδο με λογαριασμό @gapps.auth.gr) για να μπει στο δωμάτιο πρέπει να έχει το όνομα του δωματίου (lessonX) και στην ιστοσελίδα https://meet.google.com/ να πατήσει Χρήση κωδικού σύσκεψης δίνοντας το lessonX.

     
  3. Επιλέγουμε να επιτρέπεται η σύνδεση με το μικρόφωνο και την κάμερα.
         
     
  4. Επιλέγουμε «Συμμετάσχετε τώρα».

     
  5. Από το παράθυρο που ανοίγει αντιγράφουμε το σύνδεσμο του δωματίου που έχει δημιουργηθεί και τον αποθηκεύουμε κάπου τοπικά στον υπολογιστή μας καθώς δεν είναι δυνατόν να ανακτηθεί αν χαθεί (μπορούμε να κάνουμε μόνο νέο σύνδεσμο δωματίου).

Το δωμάτιο της τηλεδιάσκεψης είναι ενεργό κάθε φορά που συνδέεται αυτός που τη δημιούργησε. Κατά συνέπεια για επαναλαμβανόμενο μάθημα αρκεί να χρησιμοποιήσουμε τον ίδιο σύνδεσμο.

Ενημέρωση φοιτητών για το δωμάτιο διάλεξης και σύνδεση
  1. Ενημερώνουμε τους φοιτητές μας για τον σύνδεσμο στον οποίο πρέπει να συνδεθούν (σύνδεσμος της μορφής https://meet.google.com/xxx-yyzz-wwee) μετά τα παραπάνω βήματα.
  2. Συνδεόμαστε κι εμείς στον ίδιο σύνδεσμο λίγο πριν την προγραμματισμένη ώρα του μαθήματος με τον λογαριασμό μας  <ιδρυματικό username>@gapps.auth.gr.
  3. Οι φοιτητές μας όταν συνδέονται, είτε μπορούν να μπουν ως επισκέπτες δίνοντας οποιοδήποτε όνομα είτε να κάνουν είσοδο με τον λογαριασμό τους Google Apps for Education αν έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία https://accounts.auth.gr/misc/googleApps.php. Αν συνδεθούν ως επισκέπτες γράφουν το όνομα τους και πατούν Αίτηση συμμετοχής (ενώ αν κάνουν σύνδεση με τον λογαριασμό τους Google Apps for Education δεν απαιτείται αίτηση και εισέρχονται απευθείας).
     
  4. Για να αποδεχθούμε την είσοδο επισκέπτη επιλέγουμε Αποδοχή σε καθέναν ξεχωριστά.
Οδηγίες για τον διαμοιρασμό οθόνης

Για να διαμοιράσουμε την οθόνη ή ένα παράθυρο που έχουμε ανοικτό αρκεί να επιλέξουμε κάτω δεξιά το εικονίδιο Έναρξη παρουσίασης.

Έχουμε τη δυνατότητα να διαμοιράσουμε είτε ολόκληρη την οθόνη είτε ένα παράθυρο που έχουμε ανοικτό στην επιφάνειας εργασίας μας.

Αν κάνετε παρουσίαση με Powerpoint συστήνεται να γίνεται διαμοιρασμός όλη της οθόνης (entire screen) για την καλύτερη εμπειρία των συμμετεχόντων που συνδέονται από διαφόρων ειδών συσκευές όπως κινητά.

Γνωστά ζητήματα
  1. Δεν μπορούμε να απενεργοποιήσουμε μαζικά όλα τα μικρόφωνα των φοιτητών. Αυτό γίνεται σε καθέναν ξεχωριστά ανοίγοντας το παράθυρο των συμμετεχόντων επάνω δεξιά.

  1. Αν οι φοιτητές εισέλθουν ως επισκέπτες (όπως αναφέρεται παραπάνω στο 10), θα πρέπει να εγκρίνουμε την είσοδο τους έναν προς έναν (βήμα 11).
  2. Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν δυνατότητα να διαμοιράσουν κάτι από την οθόνη τους και δεν ελέγχονται από τον διδάσκοντα.
  3. Ο διδάσκων είναι προτιμότερο να διαμοιράζει όλη την οθόνη σε περίπτωση που κάνει παρουσίαση με αρχείο Powerpoint.
  4. Δεν διαμοιράζεται ο ήχος σε περίπτωση αναπαραγωγής βίντεο ούτε εντός του Powerpoint.
  5. Σε υπολογιστή MacOS με Safari είναι περιορισμένη η λειτουργικότητα διαμοιρασμού παραθύρων που έχουμε ανοικτά. Επίσης, αναφέρονται προβλήματα χρήσης της κάμερας. Είναι προτιμότερη η χρήση Google Chrome.
  6. Σε κινητά android και iOS οι φοιτητές πρέπει να εγκαταστήσουν την σχετική εφαρμογή Hangouts Meet by Google από το Google Play store κα το iStore αντίστοιχα, και συνδέονται αυτόματα με τον λογαριασμό Google (πρέπει να διαθέτουν λογαριασμό gmail ή μπορούν να αποκτήσουν ενεργοποιώντας την υπηρεσία Google Apps for Education από τον σύνδεσμο https://accounts.auth.gr/misc/googleApps.php).
 
Με εικόνες