Συχνές ερωτήσεις για τις εξ αποστάσεως διαλέξεις με Skype for Business (διδάσκοντες)

Περιεχόμενα

  1. Συχνές ερωτήσεις και προβλήματα για τις διαλέξεις μέσω Web
  2. Συχνές ερωτήσεις και προβλήματα για την εφαρμογή Skype for Business
  3. Γενικές ερωτήσεις για τις εξ αποστάσεως διαλέξεις

 

1. Συχνές ερωτήσεις και προβλήματα για τις διαλέξεις μέσω Web

  1. Ενώ είμαι ο δημιουργός της συνεδρίας, γιατί όταν εισέρχομαι σε αυτήν εισέρχομαι ως απλός συμμετέχοντας αντί ως παρουσιαστής;
    Όταν ανοίγετε τον σύνδεσμο της συνεδρίας θα πρέπει να πατήσετε επάνω στον ειδικό σύνδεσμο για είσοδο με τα στοιχεία του λογαριασμού σας στο Office365 (<ιδρυματικό username>@office365.auth.gr). Δείτε την παρακάτω εικόνα:

     
  2. Ποια στοιχεία εισάγω στην υπηρεσία δημιουργίας συνεδρίας από το Microsoft Office365 Education https://sched.lync.com/ προκειμένου να συνδεθώ;
    Εισάγετε το email σας στο Office365 που έχει τη μορφή <ιδρυματικό username>@office365.auth.gr. Στη συνέχεια μόλις πατήσετε enter η σελίδα σας ανακατευθύνει στην ιστοσελίδα SSO Login του ΑΠΘ όπου θα πρέπει να δώσετε τα στοιχεία του ιδρυματικού σας λογαριασμού.
     
  3. Ενώ προσπαθώ να συνδεθώ στον σύνδεσμο δημιουργίας μίας συνεδρίας, παίρνω το σφάλμα: "Ο λογαριασμός που χρησιμοποιήσατε για είσοδο δεν εχει προετοιμαστεί για υπηρεσίες Skype για επιχειρήσεις". Τι σημαίνει αυτό;
    Σε μερικές περιπτώσεις υπάρχει καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της ενεργοποιήσης ενός λογαριασμού Microsoft Office365 από τη Microsoft. Θα πρέπει να περιμένετε μερικές ώρες (εως και 24) για να ολοκληρωθεί.
     
  4. Ενώ προσπαθώ να εισέλθω στον σύνδεσμο της συνεδρίας ως παρουσιαστής η σελίδα εισόδου Single Sign-On του ΑΠΘ εμφανίζεται "κομμένη". Πώς θα προχωρήσω;
    Υπάρχει ένα γενικό πρόβλημα στην εμφάνιση της σελίδας εισόδου Single Sign-On του ΑΠΘ η οποία εμφανίζεται όπως εδώ. Για να εισέλθετε κάνετε σμίκρυνση της σελίδας (zoom out) με ‘Ctrl και -’  3-4 φορες μέχρι να εμφανιστούν τα πλαίσια για είσοδο των στοιχείων σας.
     
  5. Ο σύνδεσμος συνεδρίας τι χρονική ισχύ έχει;
    Ανεξάρτητα από το τι θα ορίσετε κατά τη δημιουργία της συνεδρίας, ο σύνδεσμος (link) παραμένει ενεργός όσο χρησιμοποιείται για μεγάλο χρονικό διάστημα και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον ίδιο πολλές φορές.

 

2. Συχνές ερωτήσεις και προβλήματα για την εφαρμογή Skype for Business

  1. Ποια στοιχεία εισάγω στην εφαρμογή (desktop client) Skype for Business προκειμένου να συνδεθώ;
    Στο πεδίο Sign-in address εισάγετε το email σας στο Office365 που έχει τη μορφή <ιδρυματικό username>@office365.auth.gr, ενώ στο πεδίο password (κωδικός) εισάγετε τον κωδικό εφαρμογής (app password) που δημιουργήσατε σύμφωνα με τις οδηγίες της ιστοσελίδας https://it.auth.gr/el/faq/4286#overlay-context=el/skypemeeting.

  2. Σε ποιές εκδόσεις Office μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Skype For Business;
    Το Skype for Business μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιαδήποτε έκδοση Office μέσα από τον σύνδεσμο https://portal.office.com/account#installs. Η είσοδος γίνεται με τα στοιχεία του λογαριασμού σας στο Office365. Αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα κατά την εγκατάσταση συμβουλευθείτε την ιστοσελίδα https://it.auth.gr/el/faq/4883#overlay-context=el/faq/4286.

  3. Ενώ προσπαθώ να εισέλθω στο Skype for Business με τον κωδικό εφαρμογής παίρνω το σφάλμα "The server is temporarily unavailable". Σε τι οφείλεται αυτό το πρόβλημα;
    Δοκιμάστε να κάνετε επανεκκίνηση του υπολογιστή. Σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα δεν επιλύεται και είμαστε σε επικοινωνία με τη Microsoft γι' αυτόν τον λόγο. Ενδέχεται να μπορείτε να συνδεθείτε από άλλον υπολογιστή/συσκευή.

  4. Γιατί χρειάζομαι την εφαρμογή του Skype for Business αφού μπορώ να δημιουργήσω συνεδρία μέσω browser;
    Το πλεονέκτημα της desktop εφαρμογής έναντι της χρήσης της web εφαρμογής είναι η δυνατότητα βιντεοσκόπησης της εκάστοτε συνεδρίας καθώς και η δυνατότητα να βλέπετε κι εσείς στην οθόνη σας αυτό που διαμοιράζετε. Επίσης, η ταχύτητα διαμοιρασμού οθόνης ενδέχεται να είναι καλύτερη μέσω της εφαρμογής skype for business σε κάποιες περιπτώσεις καθώς αν η συνεδρία γίνεται μέσω πλοηγού εξαρτάται από την ταχύτητα απόκρισης του πλοηγού. Τέλος, η εφαρμογή είναι απαραίτητη για συμμετοχή σε συνεδρία όταν χρησιμοποιείτε υπολογιστή MacOSX. Η συνεδρία μέσω browser όμως χωρίς εγκατάσταση της εφαρμογής Skype for Business παραμένει η πιο απλή και εύκολη λύση.
     

  5. Πώς μπορώ να ανεβάσω στο elearning το βίντεο που δημιουργήθηκε κατά την καταγραφή μίας συνεδρίας με το Skype for Business;
    Οι διαθέσιμες οδηγίες για να ανεβάσετε ένα βίντεο στο elearning.auth είναι στον σύνδεσμο https://elearning.auth.gr/teachers/pdfs/3.HowToUploadaFile_v3_finalized.pdf.

  6. Προκειμένου να συμμετέχω σε μία συνεδρία είναι υποχρεωτικό να έχω εγκατεστημένη την εφαρμογή Skype for Business;
    Μπορείτε να συμμετέχετε σε μία συνεδρία χωρίς να έχετε το Skype for Business αρκεί να έχετε τον σύνδεσμο συμμετοχής. Οι πλοηγοί που υποστηρίζουν τη σύνδεση είναι οι Google Chrome, Microsoft Edge, IE11 μέσω Windows.

  7. Χρησιμοποιώ υπολογιστή MacOS. Μπορώ να κάνω καταγραφή σε βίντεο τη συνεδρία μου;
    Η καταγραφή της τηλεδιάσκεψης σε MacOS δεν είναι διαθέσιμη. Για να μπορέσετε να την καταγράψετε προτείνουμε τις παρακάτω επιλογές:

    1. Apple QuickTime για καταγραφή ήχου
    2. Καταγραφή οθόνης:

3. Γενικές ερωτήσεις για τις εξ αποστάσεως διαλέξεις

  1. Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων σε μια συνεδρία μεσω Skype for Business (SfB);
    Μέχρι 250 συμμετέχοντες μπορούν να υπάρξουν σε μία συνεδρία μέσω SfB σύμφωνα με τις οδηγίες της Microsoft.

  2. Υπάρχει περιορισμός στον όγκο των αρχείων που μπορούμε να ανεβάσουμε;
    Το μέγεθος των αρχείων που μπορούν να ανέβουν είναι 500MB.

  3. Υπάρχει περιορισμός στο μέγεθος του αρχείου Powerpoint (ppt) που μπορώ να διαμοιράσω;
    Το μέγεθος του αρχείου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 30ΜΒ.

  4. Πώς μπορώ να διαμοιράσω ένα αρχείο βίντεο σε μία συνεδρία μέσω της της υπηρεσίας Skype for Business;
    Μπορείτε να εισάγετε (insert) το βίντεο μέσα στην παρουσίαση (Powerpoint) και να παίξει στους συμμετέχοντες μέσω αυτής, αρκεί να μην ξεπερνά το μέγεθος του αρχείου Powerpoint τα 30ΜΒ (αν είναι ανάγκη δημιουργήστε ξεχωριστό αρχείο Powerpoint μόνο για το βίντεο). Αυτή η λειτουργικότητα έχει δύο ιδιαιτερότητες:
    1. Δε λειτουργεί σε κινητά android και iOS. Επίσης, γενικά η προβολή αρχείου Powerpoint δε λειτουργεί στους συμμετέχοντες με κινητά android.
    2. Ο κάθε συμμετέχων μπορεί να έχει τον έλεγχο της προβολής του βίντεο μόνο για τον εαυτό του. Δηλ. έστω ότι εσείς ως διδάσκοντας επιλέγετε να παίξει το βίντεο. Τότε ξεκινά η προβολή του βίντεο σε όλους ταυτόχρονα. Αν, υποθετικά, ένας συμμετέχοντας πατήσει την παύση (Pause) τότε θα σταματήσει μόνο σε αυτόν, όμως μπορεί να το συνεχίσει αμέσως μετά.

  5. Είμαι διδάσκων και θέλω να στείλω τον σύνδεσμο συμμετοχής στη συνεδρία στους φοιτητές μίας τάξης. Εφόσον δεν έχω διαθέσιμα τα email τους με ποιον τρόπο θα τον στείλω;
    Μπορείτε να στείλετε ένα μήνυμα email σε φοιτητές μίας τάξης μέσα από το περιβάλλον ηλεκτρονικής γραμματείας https://sis.auth.gr (https://it.auth.gr/el/facultySIS) ή μέσω της υπηρεσίας elearning.auth ή να αναρτήσετε τον σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
     

  6. Ορισμενοι φοιτητές διαμαρτύρονται ότι δεν βλέπουν στην οθόνη του κινητού τους την παρουσίαση που διαμοιράζω ή και άλλες λειτουργίες (π.χ. whiteboard, polls). Γιατί συμβαίνει αυτό;
    Σε έξυπνες συσκευές android υπάρχει διαπιστωμένο πρόβλημα της προβολής της παρουσίασης όταν ο καθηγητής διαμοιράζει αρχείο Powerpoint. Δε συμβαίνει το ίδιο αν γίνει διαμοιρασμός της επιφάνειας εργασίας (share your desktop) ή διαμοιρασμός ενός προγράμματος (share a program). Γενικότερα, σε έξυπνες συσκευές υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί όσον αφορά στη λειτουργικότητα της υπηρεσίας Skype for Business. Επιπλέον, τα poll δεν είναι ορατά σε συμμετέχοντες από έξυπνες συσκευές android σε αντίθεση με τη χρήση του whiteboard που είναι δυνατή. Υπάρχουν σχετικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα https://docs.microsoft.com/en-us/skypeforbusiness/plan-your-deployment/c....