Διεξαγωγή εξ αποστάσεως συνεδρίας για τις ανάγκες εξετάσεων με την υπηρεσία BigBlueButton

Οι οδηγίες που ακολουθούν αφορούν διδάσκοντες που χρησιμοποιούσαν ήδη την υπηρεσία BigBlueButton για τις διαλέξεις των μαθημάτων τους και έχουν δημιουργήσει τα αντίστοιχα δωμάτια.

Τα ίδια δωμάτια με την κατάλληλη προετοιμασία όπως περιγράφεται παρακάτω, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις εξετάσεις. Η προετοιμασία περιλαμβάνει την πρόσβαση σε μέλη του ΑΠΘ με τον ιδρυματικό τους λογαριασμό.

Σημειώνεται ότι στο BigBlueButton δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των ταυτόχρονα ενεργών καμερών, ωστόσο προτείνουμε να εμφανίζονται ταυτόχρονα μέχρι 12 κάμερες.

Για τους χρήστες του https://elearning.auth.gr/, η πρόσκληση στο εικονικό δωμάτιο της τηλεδιάσκεψης γίνεται πιο απλή, καθώς η σύνδεση στην δραστηριότητα του BigBlueButtonΒΝ πραγματοποιείται μόνο για όσους ήδη έχουν ταυτοποιηθεί/εγγραφεί στο ηλεκτρονικό μάθημα με τον ιδρυματικό τους λογαριασμό.

Συστήνεται ενσύρματη σύνδεση με ταχύτητα στο Internet 1 Mbps για upload και 2 Mbps bandwidth για download.

Αν είναι η πρώτη φορά που πρόκειται να χρησιμοποιήσετε BigBlueButton για εξ αποστάσεως συνεδρία δείτε τον αναλυτικό οδηγό.

Τροποποίηση διάλεξης για εξετάσεις

1) Δημιουργούμε ένα Δωμάτιο, βάζοντας τον Τίτλο του μαθήματος. Για λόγους ασφαλείας προτείνουμε να δημιουργήσετε κωδικό από την γεννήτρια κωδικών. Σημειώστε τον κωδικό πρόσβασης για να τον κοινοποιήσετε έπειτα στους φοιτητές.

2) Αντιγράψτε και στείλτε με Email τον σύνδεσμο της συνεδρίας στους προσκεκλημένους, αναλυτικές οδηγίες δείτε εδώ. Σημείωση: Οι φοιτητές για την είσοδό τους στο δωμάτιο θα χρειαστούν τον κωδικό πρόσβασης τον οποίο σημειώσατε πιο πάνω. Για τις ανάγκες της εξέτασης και για λόγους ταυτοποίησης ΠΡΕΠΕΙ οι συμμετέχοντες φοιτητές να εισέρχονται στο δωμάτιο της εξ αποστάσεως συνεδρίας με τη χρήση του ιδρυματικού λογαριασμού (Sign In with SSO) .

3) Στη συνέχεια, συνδεθείτε στο δωμάτιο με το μικρόφωνο για να μπορείτε να αλληλεπιδράσετε.

 

 

Περιορισμοί Δικαιωμάτων Συμμετεχόντων

1) Είναι σημαντικό από την αρχή της τηλεδιάσκεψης να γίνουν ορισμένες ρυθμίσεις για τον περιορισμό υπηρεσιών και δικαιωμάτων για τους φοιτητές. Για να κλειδώσετε όλους τους χρήστες κάντε κλικ στο εικονίδιο με το γρανάζι δίπλα στη λίστα των χρηστών και στο πτυσσόμενο μενού επιλέξτε Κλείδωμα των θεατών - Lock Viewers.

2) Στην ουσία, οι συντονιστές μπορούν να κλειδώσουν διάφορες λειτουργίες των φοιτητών ώστε να τους εμποδίσουν να έχουν πρόσβαση σε αυτές. Οι λειτουργίες αυτές είναι: η δημόσια συνομιλία, η χρήση του μικροφώνου, η χρήση της κάμερας και οι δημόσιες συνομιλίες. Στο παράθυρο που θα ανοίξει, προτείνουμε να επιλέξετε όλες τις λειτουργίες εκτός από την 1η και 3η επιλογή. Μόλις κλειδώσετε μια λειτουργία, το κουμπί κατάστασης θα γίνει κόκκινο. Όταν ολοκληρώσετε την προσαρμογή των ρυθμίσεων κλειδώματος, κάντε κλικ στην επιλογή Apply.

Διαχείριση συνεδρίας

Αφού έχετε κοινοποιήσει τον σύνδεσμο του δωματίου και τον κωδικό πρόσβασης στους φοιτητές, σταδιακά θα παρατηρείτε να εισέρχονται στο δωμάτιο. Προτείνουμε να αποφύγετε την μαζική αποδοχή φοιτητών και να αποδέχεστε τον κάθε έναν ξεχωριστά (accept) εφόσον εξακριβώσετε ότι υπάρχει στη λίστα των φοιτητών που εξετάζονται στο μάθημά σας.

Αν επιθυμείτε να έχετε μία λίστα με όλους τους συνδεδεμένους στο δωμάτιο προς εξέταση φοιτητές, μπορείτε να επιλέξετε το εικονίδιο με το γρανάζι (1) και να κατεβάστε τη λίστα (2) σε ένα .txt αρχείο.

Αφού ολοκληρώσετε την αποδοχή / ταυτοποίηση των εξεταζόμενων φοιτητών, έχετε τη δυνατότητα να αποκρύψετε τη λίστα συμμετεχόντων ώστε να έχετε πλήρη προβολή στις ενεργές κάμερες. Για την ταυτόχρονη προβολή των web καμερών στην οθόνη σας θα χρειαστεί να κλείσετε τη «Δημόσια Συνομιλία» και την «παρουσίαση» επιλέγοντας το "-" που βρίσκεται στην επάνω δεξιά γωνία της παρουσίασης (βήμα 1 & 2 στην εικόνα).

Κάθε προβολή συνοδεύεται από το όνομα του χρήστη στο κάτω αριστερό μέρος.

 

 

 
Με εικόνες