Τηλεφωνία με χρήση έξυπνων συσκευών ή υπολογιστή

Προηγμένες τηλεφωνικές υπηρεσίες πάνω από το Internet (VoIP)
Category 
Target audience 

Η υπηρεσία παρέχει στα μέλη του ΑΠΘ που διαθέτουν ιδρυματικό λογαριασμό δυνατότητα για κλήσεις από ηλεκτρονική συσκευή (smartphone ή υπολογιστή) προς:

  •     τηλέφωνα ΑΠΘ,
  •     άλλους χρήστες συνδεδεμένους με την ίδια υπηρεσία εκείνη τη στιγμή,
  •     άλλα εθνικά και διεθνή τηλέφωνα που είναι αναζητήσιμα μέσω ENUM και NRENum,
  •     υπεραστικά τηλέφωνα συνδεδεμένων ιδρυμάτων στο VoIP δίκτυο του GUNET/ΕΔΕΤ,
  •     αστικά, υπεραστικά και κινητά τηλέφωνα, με χρήση προσωπικού κωδικού πρόσβασης του τηλεφωνικού κέντρου του ΑΠΘ (ισχύει μόνο για το προσωπικό του ΑΠΘ)

Επιπλέον:

  • η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε τρίτους, ακόμα και αν δεν είναι μέλη του ΑΠΘ, να καλούν μέλη του ΑΠΘ χωρίς χρέωση, μέσω του διαδικτύου, με ευκολομνημόνευτο τρόπο, δηλαδή με χρήση του ιδρυματικού username που ήδη γνωρίζουν (username@auth.gr)
  • το μόνιμο προσωπικό μπορεί να προωθεί το κλασικό τηλέφωνο του γραφείου ώστε να χτυπάει σε φορητή συσκευή, εφόσον μετακινείται εκτός γραφείου
  • τα μέλη του ΑΠΘ (φοιτητές και προσωπικό) μπορούν να επικοινωνούν εντελώς δωρεάν με τις υπηρεσίες του Πανεπιστημίου και το προσωπικό ακόμα και αν βρίσκονται εκτός Ελλάδας
  • υπάρχει η δυνατότητα συνομιλίας πολλών μερών σε συνδιάσκεψη, με χρήση εικονικών δωματίων (conference rooms) στον εξυπηρετητή της υπηρεσίας.

Η υπηρεσία αξιοποιεί την τεχνολογία VoIP (Voice over IP).

Προϋποθέσεις
  1. ενεργός ιδρυματικός λογαριασμός
  2. ενεργοποίηση της υπηρεσίας από εδώ
  3. για το μόνιμο προσωπικό, δήλωση στο ΚΗΔ, κατόπιν επικοινωνίας, του αριθμού του γραφείου σας ως αριθμού SIP αν θέλετε να μην χάνετε τις κλήσεις στο γραφείο σας
  4. σύνδεση στο Internet (ενσύρματα ή ασύρματα ή μέσω κινητής τηλεφωνίας*) και
  5. μία ηλεκτρονική συσκευή (smartphone ή υπολογιστή) που να υποστηρίζει λογισμικό SIP

*ισχύουν οι χρεώσεις του παρόχου κινητής τηλεφωνίας για κατανάλωση πακέτων δεδομένων

Οδηγίες

Ρυθμίσεις

Οι κλήσεις VoIP μπορούν να γίνονται από και προς:

  •     μέλη του ΑΠΘ με ηλεκτρονικές συσκευές που διαθέτουν λογισμικό για SIP κλήσεις
  •     κλασικά τηλέφωνα του τηλεφωνικού κέντρου του ΑΠΘ

Στην πρώτη περίπτωση θα χρειαστεί να ρυθμίσετε την ηλεκτρονική σας συσκευή με κάποιο λογισμικό για κλήσεις SIP. Προτείνονται τα παρακάτω λογισμικά/εφαρμογές:

  • Ekiga, X-Lite, linphone για υπολογιστή με λειτουργικό Windows, MacOSX, Linux
  • CSipSimple app σε συσκευή Android
  • 3CX app σε συσκευή iPhone
  • linphone σε συσκευή Windows phone 8

Λεπτομερείς ρυθμίσεις θα βρείτε δεξιά στην στήλη των εγχειριδίων.

Παρακάτω περιγράφονται οι τρόποι για να πραγματοποιήσετε μία κλήση. Οι ίδιες μέθοδοι όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να σας καλέσουν και οι άλλοι χρήστες, είτε είναι συνδεδεμένοι στον εξυπηρετητή SIP του ΑΠΘ, είτε σε εξυπηρετητές SIP στο Internet χωρίς εγγραφή στην υπηρεσία του ΑΠΘ. Στη δεύτερη περίπτωση απαιτείται η συμπλήρωση του αριθμού/διεύθυνσης κλήσης με το επίθεμα @auth.gr


Κλήσεις από SIP client

  • προς 231099xxxx ή 9xxxx ή 8xxxx νούμερο στο τηλεφωνικό κέντρο του ΑΠΘ

    •     η κλήση πρώτα θα αναζητήσει τον κάτοχο του συγκεκριμένου τηλεφώνου γραφείου αν είναι συνδεδεμένος με κάποια ηλεκτρονική συσκευή του και έχει ενεργοποιημένο το λογισμικό για κλήσεις SIP (θα πρέπει να ισχύει από τις παραπάνω προϋποθέσεις η τρίτη προϋπόθεση)
    •     αν δεν είναι συνδεδεμένος, η κλήση θα προωθηθεί ώστε να χτυπήσει το τηλέφωνο γραφείου του κατόχου στο τηλεφωνικό κέντρο του ΑΠΘ
  • προς username ή username@auth.gr όνομα χρήστη ή e-mail του ΑΠΘ

    •     η κλήση πρώτα θα αναζητήσει τον χρήστη αν είναι συνδεδεμένος με κάποια ηλεκτρονική συσκευή του και έχει ενεργοποιημένο το λογισμικό για κλήσεις SIP
    •     αν δεν είναι συνδεδεμένος, η κλήση θα μετατραπεί στο δηλωμένο τηλέφωνο γραφείου του χρήστη, ώστε να χτυπήσει σε τηλέφωνο στο τηλεφωνικό κέντρο του ΑΠΘ
  • προς 69xx xxxxxx κινητά τηλέφωνα με κωδικό χρέωσης

    •     η κλήση δρομολογείται μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του ΑΠΘ, το οποίο απαιτεί την εισαγωγή του προσωπικού κωδικού χρέωσης. Μετά την κλήση του αριθμού, ακούτε την ένδειξη αναμονής κωδικού (τετραπλός τόνος) και πληκτρολογείτε τον προσωπικό εξαψήφιο κωδικό σας, ακολουθούμενο από τη δίεση (#)
  • προς 2xxx xxxxxx αστικά και υπεραστικά τηλέφωνα με ή χωρίς κωδικό χρέωσης

    •     η κλήση πρώτα δρομολογείται μέσω του VoIP δικτύου του GUNET/ΕΔΕΤ. Αν ο καλούμενος αριθμός ανήκει σε συνδεδεμένο ίδρυμα ΑΕΙ/ΤΕΙ, η κλήση θα προωθηθεί χωρίς χρέωση
    •     διαφορετικά, η κλήση δρομολογείται μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του ΑΠΘ, το οποίο απαιτεί την εισαγωγή του προσωπικού κωδικού χρέωσης. Μετά την κλήση του αριθμού, ακούτε την ένδειξη αναμονής κωδικού (τετραπλός τόνος) και πληκτρολογείτε τον προσωπικό εξαψήφιο κωδικό σας, ακολουθούμενο από τη δίεση (#)
  • προς 00xx xxxx xxxxxx (εθνικό ή διεθνές νούμερο που είναι δηλωμένο και εμφανίζεται στις παρακάτω υπηρεσίες αναζήτησης)

    •     Golden ENUM tree
    •     NRENum tree

Κλήσεις από τηλεφωνικό κέντρο ΑΠΘ

  • προς 24 9xxxx συσκευή χρήστη συνδεδεμένη στον SIP server του ΑΠΘ

    •     η κλήση θα αναζητήσει τον κάτοχο του τηλεφώνου γραφείου 9xxxx αν είναι συνδεδεμένος στον SIP server του ΑΠΘ με κάποια ηλεκτρονική συσκευή του και έχει ενεργοποιημένο το λογισμικό για κλήσεις SIP (θα πρέπει να ισχύει από τις παραπάνω προϋποθέσεις η τρίτη προϋπόθεση)
    •     αν δεν είναι συνδεδεμένος, η κλήση δε θα εξυπηρετηθεί. Ο καλών θα ακούσει μήνυμα ότι ο χρήστης δεν είναι συνδεδεμένος

Προώθηση κλήσεων από τηλεφωνικό κέντρο ΑΠΘ (call forward)

Για τη διευκόλυνσή σας σε μετακινήσεις ή ταξίδια, υπάρχει η δυνατότητα να προωθήσετε προσωρινά το τηλέφωνο γραφείου σας, ώστε να κτυπάει σε κάποια άλλη φορητή συσκευή που έχετε μαζί σας. Η συσκευή αυτή πρέπει να έχει σύνδεση με το Internet και εγκατεστημένο λογισμικό για κλήσεις SIP.

Όταν πρόκειται να απουσιάσετε από το γραφείο σας, ενεργοποιήστε την προώθηση (callForward) από την κλασική τηλεφωνική συσκευή σας, πληκτρολογώντας: *5 24 9xxxx #. Συγκεκριμένα για τους χρήστες IP τηλεφώνων η προώθηση γίνεται πατώντας το πλήκτρο FwdAll και μετά *24 9xxxx #.


Θα ακούσετε τρεις τόνους, που επιβεβαιώνουν την ενεργοποίηση της προώθησης. Στο εξής, οι κλήσεις που θα φτάναν στο τηλέφωνο γραφείου σας, προωθούνται στον SIP server του ΑΠΘ και όταν συνδεθείτε εκεί θα κουδουνίζει η φορητή συσκευή όπου έχετε ενεργοποιημένο το λογισμικό για κλήσεις SIP.

Όταν επιστρέψετε στο γραφείο σας και θέλετε να ακυρώσετε την παραπάνω προώθηση, στην τηλεφωνική συσκευή του γραφείου σας, πληκτρολογείστε:  #5. Για τους χρήστες IP τηλεφώνων η ακύρωση της προώθησης γίνεται πατώντας το πλήκτρο FwdAll.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η υπηρεσία προώθησης κλήσεων ισχύει μόνο για τηλέφωνα που βρίσκονται εντός της Πανεπιστημιούπολης του ΑΠΘ και όχι για τις εξωκείμενες μονάδες.

Διενέργεια συνδιάσκεψης (call conferencing)

Για τη ταυτόχρονη συνομιλία με πολλούς συνομιλητές, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας δωματίου συνδιάσκεψης. Καλείτε το νούμερο 10000 από συσκευή συνδεδεμένη στο SIP server του ΑΠΘ και ακολουθείτε τη διαδικασία στο αυτοματοποιημένο σύστημα που σας καθοδηγεί:

    εισάγετε αριθμό δωματίου της επιλογής σας (οποιοδήποτε τυχαίο νούμερο)
    ηχογραφείτε το όνομά σας, όπως θέλετε να ανακοινώνεται σε όλους τους συμμετέχοντες καθώς μπαίνετε στο δωμάτιο. Σας δίνεται δικαίωμα να επιβεβαιώσετε την ηχογράφηση ή να την επαναλάβετε
    ενημερώνετε τους συνεργάτες σας να καλέσουν και αυτοί τον αριθμό 10000 και στη συνέχεια να εισάγουν τον αριθμό του δωματίου που επιλέξατε στο πρώτο βήμα

Για να είστε βέβαιος ότι έχετε αποκλειστική χρήση του δωματίου, επιβεβαιώστε ότι ακούτε τα σχετικά μηνύματα ενημέρωσης. Κατά την είσοδό σας, αν είστε ο πρώτος, θα ακούσετε μήνυμα που σας λέει ότι είστε ο μοναδικός χρήστης. Με κάθε επόμενη είσοδο συνεργάτη σας, θα ακούτε την αναγγελία του.

Σύνδεση με υπηρεσία τηλεδιάσκεψης BigBlueButton

Υπάρχει η δυνατότητα να συνδεθείτε τηλεφωνικά σε τηλεδιάσκεψη που είναι σε εξέλιξη στο σύστημα τηλεδιάσκεψης και συνεργασίας (webconf.auth.gr - BigBlueButton) και να συνομιλήσετε με συναδέλφους που βρίσκονται συνδεδεμένοι από τον υπολογιστή τους. Εφόσον ο διαχειριστής της τηλεδιάσκεψης σας έχει ενημερώσει και ξέρετε τον αριθμό κλήσης της, καλείτε το νούμερο 10100 από συσκευή συνδεδεμένη στο SIP server του ΑΠΘ ή 24 10100 από συσκευή στο τηλεφωνικό κέντρο και εισάγετε τον αριθμό της συγκεκριμένης τηλεδιάσκεψης.