Προσωπικό ψηφιακό πιστοποιητικό ΑΠΘ

Για ψηφιακή υπογραφή-κρυπτογράφηση εγγράφων, emails και άλλων αρχείων
Κατηγορία 

Η Υποδομή Δημοσίου Κλειδιού (ΥΔΚ) του ΑΠΘ επιτρέπει τη χρήση ψηφιακών πιστοποιητικών στις νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που απαιτούν την πιστοποίηση της ταυτότητας του χρήστη, εξασφαλίζουν την ακεραιότητα της ανταλλαγής μηνυμάτων και την εμπιστευτικότητα της επικοινωνίας. Τα προσωπικά ψηφιακά πιστοποιητικά έχουν δυνητικά θέση ιδιόχειρης υπογραφής και είναι διεθνώς αναγνωρισμένα και έγκυρα, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων υπηρεσιών, την ηλεκτρονική αποστολή βαθμολογιών μαθημάτων, την πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό, την πρόσβαση σε διεθνή βιβλιογραφία, την παραλαβή πιστοποιητικών από φοιτητές -αποφοίτους που φέρουν ψηφιακή υπογραφή, την κρυπτογράφηση δεδομένων και επιτυγχάνει μείωση του διοικητικού κόστους.

Κάθε μέλος του ΑΠΘ μπορεί να αποκτήσει ένα από τα παρακάτω πιστοποιητικά:

  • Class A: πιστοποιητικά που αποθηκεύονται μόνο σε ασφαλή διάταξη δημιουργίας υπογραφής (ΑΔΔΥ) που είναι κρυπτογραφική συσκευή με συγκεκριμένες προδιαγραφές (π.χ. η ακαδημαϊκή κάρτα) και χρησιμοποιούνται για την πρόσβαση σε συστήματα όπως αυτό της ηλεκτρονικής γραμματείας του ΑΠΘ ή για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων σύμφωνα με τις απαιτήσεις που επιβάλλει το ΠΔ 25/ΦΕΚ 44/25-02-2014 σχετικά με την χρήση ηλεκτρονικών υπογραφών στο Ελληνικό Δημόσιο. Τα πιστοποιητικά αυτής τη κατηγορίας δεν μπορούν να αντιγραφούν σε άλλο μέσο.
  • Class B: πιστοποιητικά που αποθηκεύονται σε οποιοδήποτε μέσο όπως τοπικά στον υπολογιστή ή σε usb stick, και χρησιμοποιούνται για υπηρεσίες όπως είναι η σύνδεση μέσω VPN, η ψηφιακή υπογραφή μηνυμάτων email. Τα πιστοποιητικά αυτής τη κατηγορίας μπορούν να αντιγραφούν σε άλλο μέσο.
Προϋποθέσεις
  1. Δικαιούχοι είναι οι κάτοχοι Ιδρυματικού Λογαριασμού ΑΠΘ
  2. Ισχύουν ειδικές προϋποθέσεις των κειμένων πολιτικής και διαδικασιών της Υποδομής Δημοσίου Κλειδιού
Οδηγίες

Για να αποκτήσετε προσωπικό ψηφιακό πιστοποιητικό της κατηγορίας Class A θα πρέπει:

  1. να διαθέτετε ακαδημαϊκή ταυτότητα. Για να την αποκτήσετε υποβάλετε την αίτηση από την ιστοσελίδα http://academicid.minedu.gov.gr/
  2. να επισκεφθείτε την εξυπηρέτηση χρηστών του ΚΗΔ, αφού παραλάβετε την ακαδημαϊκή ταυτότητα ώστε να ακολουθηθεί διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικού Class A. Θα πρέπει απαραιτήτως να έχετε και επίσημο αποδεικτικό της ταυτότητά σας όπως είναι η αστυνομική ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο.

Αφού ολοκληρώσετε τα παραπάνω μπορείτε να ακολουθήσετε τις οδηγίες για ρύθμιση του υπολογιστή σας για χρήση της ακαδημαϊκής κάρτας (σε Windows) καθώς και για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων PDF.

Για να αποκτήσετε προσωπικό ψηφιακό πιστοποιητικό Class B θα πρέπει να αιτηθείτε την έκδοση του από τον υπολογιστή σας χρησιμοποιώντας ενημερωμένο πλοηγό (π.χ. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, Safari). Θα σας ζητηθεί η ηλεκτρονική σας διεύθυνση και ο κωδικός πρόσβασης του ιδρυματικού σας λογαριασμού.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν επιθυμείτε να αποκτήσετε προσωπικό ψηφιακό πιστοποιητικό για να χρησιμοποιήσετε την  υπηρεσία εικονικού ιδιωτικού δικτύου (Virtual Private Network - VPN) του ΚΗΔ, συνιστάται να χρησιμοποιήσετε Internet Explorer για την υποβολή της αίτησης.

Το ψηφιακό πιστοποιητικό έχει συγκεκριμένη διάρκεια πέρα από την οποία παύει να ισχύει. Δεκαπέντε μέρες πρίν τη λήξη του πιστοποιητικού, ο χρήστης μπορεί να αιτηθεί την έκδοση νέου πιστοποιητικού.

Σε περίπτωση απώλειας του μυστικού κλειδιού ή υποψίας ότι κάποιος γνωρίζει το μυστικό κλειδί ο χρήστης πρέπει άμεσα να αιτηθεί την ανάκληση του πιστοποιητικού του από το ΚΗΔ.