Λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Δημιουργία και χρήση λιστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οι λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρέχουν έναν αυτοματοποιημένο μηχανισμό διανομής email προς πολλούς χρήστες ταυτόχρονα χωρίς ο αποστολέας να γράψει καθε μία ξεχωριστά τις διεύθυνσεις των παραληπτών. Ο χρήστης στέλνει το email σε μία εικονική διεύθυνση (π.χ. listname@lists.auth.gr) και αυτό αποστέλλεται αυτόματα σε όλους τους εγγεγραμμένους χρήστες στη συγκεκριμένη λίστα. Οι χρήστες που συμμετέχουν σε μια λίστα συνήθως μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα για τα οποία επιθυμούν να ανταλλάσουν mail και να επικοινωνούν.

Οι χρήστες του ΑΠΘ έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και να εγγραφούν σε υπάρχουσες, μέσα από το περιβάλλον https://lists.auth.gr.

Για κάθε λίστα ορίζεται ως μέγιστο μέγεθος μηνύματος στo 1MB. Αν παρουσιαστεί ανάγκη για αποστολή μηνυμάτων μεγαλύτερου μεγέθους τότε αυτό γίνεται σε συνεννόηση με το ΚΗΔ. Ωστόσο προτείνεται να αναρτώνται μεγάλα αρχεία σε μια ιστοσελίδα και να αποστέλλεται ο σχετικός σύνδεσμος με μήνυμα στη λίστα.

Προϋποθέσεις
  1. Να έχετε ενεργό ιδρυματικό λογαριασμό
  2. Αν θέλετε να δημιουργήσετε νέα λίστα, να ανήκετε στο μόνιμο προσωπικό στο ΑΠΘ
Οδηγίες

Για να δημιουργήσετε μια λίστα ηλεκτρονκού ταχυδρομείου αρκεί να συνδεθείτε στη διεύθυνση https://lists.auth.gr και αφού κάνετε Είσοδο με τα στοιχεία του Ιδρυματικού σας λογαριασμού να επιλέξετε Create list. Όταν εγκριθεί η δημιουργία της λίστας θα λάβετε σχετική ενημέρωση.

Διακρίνονται οι παρακάτω ειδικές περιπτώσεις δημιουργίας λιστών:

Λίστες Ακαδημαϊκών Τμημάτων, Τομέων, Εργαστηρίων. Στην περίπτωση αυτή το αίτημα υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Τμήματος, τον διευθυντή του Τομέα ή του Εργαστηρίου αντίστοιχα.

Λίστες λοιπών Ακαδημαϊκών ή Διοικητικών Μονάδων του Πανεπιστημίου. Εννοούνται οι επίσημα αναγνωρισμένες με Πρυτανική Πράξη Μονάδες του Α.Π.Θ. Το αίτημα υπογράφεται από τον προϊστάμενο της Μονάδας.

Λίστες Ερευνητικών Ομάδων η σύνθεση των οποίων περιλαμβάνει μέλη της κοινότητας του ΑΠΘ. Εδώ εντάσσονται δράσεις που δεν σχετίζονται άμεσα με Ακαδημαϊκές Μονάδες του ΑΠΘ (για τις οποίες ισχύουν όσα αναφέρονται παραπάνω). Το αίτημα υπογράφεται από τον επικεφαλή της Ερευνητικής Ομάδας.

Λίστες Συνεδρίων τα οποία διοργανώνονται από Ακαδημαϊκή ή Διοικητική μονάδα του ΑΠΘ. Το αίτημα υπογράφεται από τον προϊστάμενο της Ακαδημαϊκής Μονάδας ή από τον διοργανωτή του συνεδρίου εφόσον είναι μόνιμο μέλος της Ακαδημαϊκής Μονάδας που διοργανώνει το συνέδριο.

Λίστες Συνεδρίων τα οποία δεν διοργανώνονται από Ακαδημαϊκή ή Διοικητική μονάδα του ΑΠΘ αλλά συμμετέχουν μέλη της Κοινότητας του ΑΠΘ. Το αίτημα υπογράφεται από το μέλος της Ακαδημαϊκής Μονάδας του ΑΠΘ που συμμετέχει στη διοργάνωση του συνεδρίου.

Λίστες Συλλόγων. Στην περίπτωση συλλόγων ή επιστημονικών εταιριών του ΑΠΘ το αίτημα υπογράφεται από τον Νόμιμο εκπρόσωπο τους. Το αίτημα υποβάλλεται για έγκριση στο Πρυτανικό Συμβούλιο του ΑΠΘ, από όπου θα διαβιβαστεί υπηρεσιακά στο ΚΛΔ (εφόσον εγκριθεί).

Στην ειδική περίπτωση ανάγκης δημιουργίας λιστών όπου παραλήπτες επιθυμείτε να είναι μια από τις παρακάτω ομάδες χρηστών μιας μονάδας ενός τμήματος/μιας Σχολής σύμφωνα με την υπηρεσία καταλόγου του ΚΗΔ:

  • Μέλη ΔΕΠ (faculty)
  • Φοιτητές προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, υπ. διδάκτορες (student)
  • Μεταδιδακτορικοί φοιτητές και Επιστημονικοί συνεργάτες (affiliate)
  • Διοικητικό προσωπικό και τα μέλη ΕΤΕΠ (staff)
  • Προσωπικό που εργάζεται με σύμβαση (employee)
  • Διοικητικό Προσωπικό (adminStaff)
  • Επίκουρος Καθηγητής (assistProf)
  • Αναπληρωτής Καθηγητής (assocProf)
  • Επιστημονικό Διδακτικό Προσωπικό (edp)
  • Ειδικό Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (eedip)
  • Ομότιμος Καθηγητής (emeritus)
  • Ειδικό Τεχνικό και Εργαστηριακό Προσωπικό (etep)
  • Φοιτητής Ανταλλαγής (exchange)
  • Μεταπτυχιακός Φοιτητής (grad)
  • Φιλοξενούμενος (guest)
  • Λέκτορας (lect)
  • Υποψήφιος Διδάκτορας (phd)
  • Μεταδιδακτορικός (postdoc)
  • Καθηγητής (prof)
  • ΠΔ 407 (tempFaculty)
  • Συμβασιούχος Ορισμένου Χρόνου (tempStaff)
  • Προπτυχιακός Φοιτητής (ugrad)

τότε υποβάλεται αίτηση για δημιουργία δυναμικών λιστών και ορισμό διαχειριστή περιεχομένου. Η αίτηση πρέπει να υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Τμήματος αν πρόκειται για ομάδα χρηστών που ανήκει σε ένα Τμήμα, ή τον Κοσμήτορα της Σχολής αν πρόκειται για ομάδα χρηστών που ανήκει σε μια Σχολή. Ειδικά για τις δυναμικές λίστες η διαχείρισή παραμένει στο ΚΗΔ.

Οδηγίες διαχείρισης θα βρείτε στο περιβάλλον επιλέγοντας Βοήθεια.